مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از عوامل موثر در موفقیت و بقاء هر سازمان از جمله آموزش عالی, توجه به کیفیت خدمات است. مطالعه حاضر با هدف انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفت. روش کار: در این پژوهش توصیفی-پیمایشی, از بین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های آزاد اسلامی جنوب کشور (فارس, بوشهر, هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد) به روش طبقه ای نسبتی, 371 نفر گزینش شدند. با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد ابعاد پنجگانه مدل سروکوال رسول آبادی و همکاران (2013), داده های لازم در دو زمینه ادراک و انتظارات گردآوری شد. داده های جمع آوری شده به روش ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی, شکاف منفی وجود داشت. این شکاف دارای میزان ملموسات (71/1-), شایستگی اساتید (44/1-), پاسخگویی (21/1-), محتوای درسی (30/1-), نحوه آموزش (22/1-) و اعتبار (35/1-) بود. نتیجه گیری: به طو کلی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی جنوب کشور راضی نیستند و خدمات آموزشی ارایه شده انتظارات دانشجویان را جهت پیشبرد عوامل اموزشی و سلامتی برآورده نمی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معمار، مهسا، ترک فر، احمد، جمشیدیان، لیلا، و میرحسینی، سیدمحمدعلی. (1399). انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 27(10 )، 83-92. SID. https://sid.ir/paper/391803/fa

    Vancouver: کپی

    معمار مهسا، ترک فر احمد، جمشیدیان لیلا، میرحسینی سیدمحمدعلی. انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1399؛27(10 ):83-92. Available from: https://sid.ir/paper/391803/fa

    IEEE: کپی

    مهسا معمار، احمد ترک فر، لیلا جمشیدیان، و سیدمحمدعلی میرحسینی، “انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 27، no. 10 ، pp. 83–92، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391803/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button