مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاه های کرمانشاه)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تبیین مدل پویندگی و تحرک نظام آموزش عالی در دانشگاه های شهر کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 330 نفر از کارکنان دانشگاه های استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونه گیری سهمیه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه است. روایی (صوری) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامه ها حاکی از آن هستند که ابزارهای اندازه گیری از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β ), نشان می دهد که شرایط زمینه ای بر پویندگی نظام آموزشیبه میزان 732/0 بیشترین تاثیر و شرایط علی به میزان 564/0 کمترین میزان اثرگذاری را دارد. پیشنهاد می شود که به منظور ارتباط بین دانشگاه و صنعت دوره های آموزشی و یاددهی کاربردی برای جامعه و خانواده ها و حضور در بطن زندگی اجتماعی مردم به عنوان رهبران علمی جامعه افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدنی، سیدعلی، کاویانی، الهام، سعیدی پور، بهمن، و لایی، سوسن. (1399). ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاه های کرمانشاه). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(1 )، 97-105. SID. https://sid.ir/paper/391863/fa

    Vancouver: کپی

    مدنی سیدعلی، کاویانی الهام، سعیدی پور بهمن، لایی سوسن. ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاه های کرمانشاه). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(1 ):97-105. Available from: https://sid.ir/paper/391863/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی مدنی، الهام کاویانی، بهمن سعیدی پور، و سوسن لایی، “ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاه های کرمانشاه)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 1 ، pp. 97–105، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button