مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 262

چکیده

 اهداف: نوجوانان با توانمندسازی رفتارهای خود در زمینه های مختلف بر چالش ها و مشکلات اجتماعی غلبه می کنند. بر این اساس, هدف از پژوهش حاضر, بررسی رابطه کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری در دانش آموزان دوره اول متوسطه بود. ابزار و روش ها: روش پژوهش, توصیفی-تحلیلی و از نوع مقطعی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر یزد در سال تحصیلی 98-1397 بودند و تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 372 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای است و ابزار پژوهش شامل پرسش نامه های استاندارد خودتوانمندسازی اجتماعی, مهارت های فردی و کمبودهای اجتماعی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار SPSS 20 انجام گرفت. یافته ها: بین کمبودهای اجتماعی با توانمندسازی رفتاری دانش آموزان ارتباط معکوس وجود دارد. این ارتباط با ابعاد مهارت شناختی, مهارت رفتاری و آمایه انگیزشی معنادار بود (0. 05>p), اما با بُعد کفایت هیجانی رابطه معنی داری وجود ندارد (0. 05p). همچنین متغیرهای کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی دانش آموزان می تواند تغییرات متغیر توانمندسازی رفتاری دانش آموزان را پیش بینی کند (0. 175=R2). نتیجه گیری: کمبودهای اجتماعی با توانمندسازی رفتاری دانش آموزان رابطه معکوس و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری دانش آموزان رابطه مثبت داشته و می تواند آن را پیش بینی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، میمنت، و رضاپور، محمد. (1399). رابطه کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر یزد. آموزش و سلامت جامعه، 7(4 )، 257-262. SID. https://sid.ir/paper/392608/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی میمنت، رضاپور محمد. رابطه کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر یزد. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1399؛7(4 ):257-262. Available from: https://sid.ir/paper/392608/fa

    IEEE: کپی

    میمنت عابدینی، و محمد رضاپور، “رابطه کمبودهای اجتماعی و مهارت فردی با توانمندسازی رفتاری در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر یزد،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 7، no. 4 ، pp. 257–262، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button