مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس استاد از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

صفحات

 صفحه شروع 224 | صفحه پایان 233

چکیده

 مقدمه: از آنجایی که آموزش یک حرفه است و زیر بنای توسعه پایدار انسانی است, رعایت اخلاق حرفه ای در تدریس و آموزش از سوی اساتید منجر به تحقق اهداف آموزشی در دانشگاه ها خواهد شد. از این رو مطالعه حاضر با هدف ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس استاد از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت. روش بررسی: مطالعه حاضر توصیفی-مقطعی است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانشجویان دوره دکتری حرفه ای پزشکی و داروسازی ورودی سال تحصیلی 99-98 بود که 118 نفر به عنوان نمونه آماری بصورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اخلاق حرفه ای تدریس استاد در قالب 6 مولفه و 48 گویه بود. مقیاس نمره دهی گویه ها بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت از یک تا پنج بوده است. داده ها با کمک نرم افزار آماری SPSS 21 مورد تجزیه و تحلیل آمار توصیفی (فراوانی, میانگین و انحراف معیار) و تحلیلی (آزمون تی تک گروهی و تی مستقل) قرار گرفت. نتایج: نمره کل اخلاق حرفه ای تدریس اساتید از دیدگاه دانشجویان 63/0 ± 59/3 بود و بین دیدگاه دانشجویان دختر (61/0 ± 65/3) و پسر (65/0 ± 50/3) اختلاف معناداری (231/0 =p) مشاهده نگردید. بالاترین امتیاز از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی به مولفه ویژگی های شخصیتی استاد و کمترین نمره به مولفه شناخت یادگیرنده اختصاص یافت. نتیجه گیری: نمره میانگین کل به دست آمده اخلاق حرفه ای تدریس اساتید در دو دانشکده اگرچه در سطح متوسط و نسبتا مطلوب بوده است اما با وضعیت مطلوب که بالاتر از 67/3 است و استاندارد (نمره 5) هنوز فاصله دارد و نیاز به برنامه ریزی بیشتری از سوی برنامه ریزان آموزشی در جهت ارتقای سطح وضعیت اخلاق حرفه ای تدریس اساتید دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ولی پورخواجه غیاثی، رقیه، صادقی محلی، فروزان، محمدی، مسلم، و شفیعا، سکینه. (1399). ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس استاد از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 15(4 )، 224-233. SID. https://sid.ir/paper/392664/fa

Vancouver: کپی

ولی پورخواجه غیاثی رقیه، صادقی محلی فروزان، محمدی مسلم، شفیعا سکینه. ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس استاد از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1399؛15(4 ):224-233. Available from: https://sid.ir/paper/392664/fa

IEEE: کپی

رقیه ولی پورخواجه غیاثی، فروزان صادقی محلی، مسلم محمدی، و سکینه شفیعا، “ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس استاد از دیدگاه دانشجویان پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 15، no. 4 ، pp. 224–233، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392664/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button