مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

720
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی «آموزش مهارت های تاب آوری» و «مثبت اندیشی» بر کاهش تمایل به خودکشی در دانشجویان پسر

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 78

چکیده

 اهداف: براساس شواهد موجود, میزان خودکشی به ویژه در میان جوانان در سال های اخیر در حال افزایش است. بنابراین اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه, ضروری به نظر می رسد. هدف پژوهش حاضر, مقایسه اثربخشی دو روش آموزش مهارت های تاب آوری و مثبت اندیشی در کاهش تمایل به خودکشی در دانشجویان بود. مواد و روش ها: در این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل که در سال 1397 انجام شد, 33 نفر از دانشجویان پسر شاغل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به صورت هدفمند انتخاب شده و به صورت تصادفی در سه گروه 11نفره (دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل) قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها, از مقیاس اندیشه پردازی خودکشی (BSSI) استفاده شد. مداخله آموزشی برای گروه آزمایشی اول شامل آموزش مهارت های تاب آوری و برای گروه آزمایشی دوم شامل آموزش مهارت های مثبت اندیشی بود. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکووا), تحلیل کوواریانس یک راهه و آزمون تعقیبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین نمرات پس آزمون افکار خودکشی و خرده مقیاس های آن در هر دو گروه آزمایشی با گروه کنترل تفاوت معنی دار داشت (0/001

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالحی شبلیزی، مسعود، و کیانیان، الهام. (1399). مقایسه اثربخشی «آموزش مهارت های تاب آوری» و «مثبت اندیشی» بر کاهش تمایل به خودکشی در دانشجویان پسر. مجله علمی پزشکی قانونی، 26(2 (مسلسل 93) )، 73-78. SID. https://sid.ir/paper/393195/fa

Vancouver: کپی

صالحی شبلیزی مسعود، کیانیان الهام. مقایسه اثربخشی «آموزش مهارت های تاب آوری» و «مثبت اندیشی» بر کاهش تمایل به خودکشی در دانشجویان پسر. مجله علمی پزشکی قانونی[Internet]. 1399؛26(2 (مسلسل 93) ):73-78. Available from: https://sid.ir/paper/393195/fa

IEEE: کپی

مسعود صالحی شبلیزی، و الهام کیانیان، “مقایسه اثربخشی «آموزش مهارت های تاب آوری» و «مثبت اندیشی» بر کاهش تمایل به خودکشی در دانشجویان پسر،” مجله علمی پزشکی قانونی، vol. 26، no. 2 (مسلسل 93) ، pp. 73–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393195/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا