مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 83

چکیده

 ایجاد مشغولیت مشتری با برند می تواند موجب تقویت وفاداری و افزایش درآمدهای برند شود. ازاین رو شناسایی عوامل موثر بر مشغولیت مشتری با برند ضروری است. این پژوهش با بهره گیری از رویکرد کیفی و استراتژی نظریه داده بنیاد با طرح پدیدار شونده به طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند پرداخته است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش کدگذاری سه مرحله ای باز, انتخابی و نظری استفاده شد. همچنین, یافته های کیفی با نرم افزار مکس کیودا تحلیل و نهایتا مدل پارادایمی مشغولیت مشتری با برند تبیین شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که برای ایجاد و تقویت مشغولیت مشتری با برند باید 5 عامل را مدنظر قرار داد که عبارت اند از: «قابلیت های رسانه اجتماعی», «قابلیت های رسانه سنتی», «قابلیت های تلفیق رسانه های اجتماعی و سنتی», «درگیری مشتری با برند» و «مشارکت مشتری با برند». همچنین پیامدهای مشغولیت مشتری با برند شامل رضایت, اعتماد, تعهد, وفاداری و دل بستگی نسبت به برند است که برندها و مدیران شرکت ها می توانند با تکیه بر محرک ها به تقویت مشغولیت و پیامدهای آن بپردازند و از منافع آن بهره مند گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی زکلیکی، محمدعلی، برادران سرخابی، زهرا، و حیدرزاده هنزائی، کامبیز. (1397). طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه داده بنیاد. مدیریت برند، 5(16 )، 41-83. SID. https://sid.ir/paper/393460/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی زکلیکی محمدعلی، برادران سرخابی زهرا، حیدرزاده هنزائی کامبیز. طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه داده بنیاد. مدیریت برند[Internet]. 1397؛5(16 ):41-83. Available from: https://sid.ir/paper/393460/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی بابایی زکلیکی، زهرا برادران سرخابی، و کامبیز حیدرزاده هنزائی، “طراحی مدل مشغولیت مشتری با برند با رویکرد نظریه داده بنیاد،” مدیریت برند، vol. 5، no. 16 ، pp. 41–83، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button