Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

189
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برندسازی شرکتی با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: شرکت های صنعت ساختمان)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 یک برند قوی, سازمان را قادر به خلق مزیت رقابتی می سازد. صنعت ساختمان, یکی از محیط هایی است که اهمیت برندسازی شرکت در آن به شکل روزافزونی در حال گسترش است. هدف اصلی این پژوهش درک فرآیند برندسازی شرکت در صنعت با استفاده از روش پژوهش نظریه داده بنیاد است. به منظور پاسخگویی به مسئله ی چگونگی شکل گیری برند سازمان, مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته با 16 نفر از مدیران ارشد, مدیران فروش و بازاریابی, مدیران فنی از شرکت های ساختمانی و متخصصان برندسازی باسابقه همکاری با شرکت های ساختمانی, انجام شد. داده های متنی پس از پیاد ه سازی با استفاده از سه مرحله متوالی کدگذاری باز, محوری و گزینشی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند و درنهایت مدل پارادایمی پژوهش و روایت میان مقوله ها تدوین شد. نتایج نشان می دهد که فرآیند برند سازی شرکت حول مقوله محوری خلق معانی متمایز برند قرار دارد که تحت تاثیر شرایط علی شکل می گیرد. این فرآیند با شرایط علی ازجمله تعهد به مشتری, کیفیت ساخت, هویت آفرینی, نمادگرایی تعاملی و بازار گرایی آغاز می گردد و موجب شکل گیری معانی متمایز برند شرکت می شود. این معانی متمایز خلق شده از برند با استفاده از راهبردها و کنش های تصویرسازی, آگاهی رسانی, مشارکت تطبیقی, خدمات پس از تحویل و بسط محصول به مشتری انتقال یافته و پیامد آن ایجاد تصویر مطلوب از برند و بهبود جایگاه رقابتی است. شبکه بین سازمانی شرکت نیز از شرایط مداخله گر بر فرآیند برندسازی شرکت و پیش نیازهای ساختاری از جمله شرایط زمینه ای پیاده سازی راهبردهای برندسازی محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، محمد، اسفیدانی، محمدرحیم، امیرشاهی، میراحمد، و سلیم، شیرین. (1397). برندسازی شرکتی با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: شرکت های صنعت ساختمان). مدیریت برند، 5(15 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/525714/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی محمد، اسفیدانی محمدرحیم، امیرشاهی میراحمد، سلیم شیرین. برندسازی شرکتی با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: شرکت های صنعت ساختمان). مدیریت برند[Internet]. 1397؛5(15 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/525714/fa

    IEEE: کپی

    محمد حقیقی، محمدرحیم اسفیدانی، میراحمد امیرشاهی، و شیرین سلیم، “برندسازی شرکتی با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: شرکت های صنعت ساختمان)،” مدیریت برند، vol. 5، no. 15 ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525714/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا