مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش آموزش معماهای فرضی کلبرگ، روش معماهای زندگی واقعی و روش القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش روش معماهای فرضی کلبرگ, معماهای زندگی واقعی و القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی دختران نوجوان انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی (پیش آزمون ـ پس آزمون) با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر یاسوج در سال تحصیلی (93-1392) تشکیل می دادند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای 120 دانش آموز دختر انتخاب و به طور تصادفی در چهار گروه 30 نفری جایگزین شدند. مداخله در گروه های آزمایشی شامل 8 جلسه 70 دقیقه ای, آموزش به کمک روش معماهای فرضی کلبرگ و معماهای زندگی واقعی بود, یک گروه هم تحت القای هیجان مثبت قرار گرفت. افراد گروه آزمایش و گواه تکلیف تصمیم گیری اخلاقی روزانه (استارکی و همکاران, 2011) را به عنوان پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری تکمیل کردند. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که تمامی روش های مداخله بر تصمیم گیری اخلاقی موثر بوده اند (P=0.05). نتایج آزمون تعقیبی L.S.D. نشان داد که بین گروه مداخله با گروه گواه (P=0.001), تفاوت معنی دار وجود داشت. هر چند, بین گروه های مداخله ای با یکدیگر تفاوت معنی داری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده دمیه، توران، امیری، شعله، نشاط دوست، حمیدطاهر، و طالبی، هوشنگ. (1394). مقایسه اثربخشی روش آموزش معماهای فرضی کلبرگ, روش معماهای زندگی واقعی و روش القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(3 (پیاپی 61))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/394215/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده دمیه توران، امیری شعله، نشاط دوست حمیدطاهر، طالبی هوشنگ. مقایسه اثربخشی روش آموزش معماهای فرضی کلبرگ, روش معماهای زندگی واقعی و روش القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(3 (پیاپی 61)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/394215/fa

    IEEE: کپی

    توران علیزاده دمیه، شعله امیری، حمیدطاهر نشاط دوست، و هوشنگ طالبی، “مقایسه اثربخشی روش آموزش معماهای فرضی کلبرگ, روش معماهای زندگی واقعی و روش القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 3 (پیاپی 61)، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button