مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,474
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,356
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی - یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 در پژوهش حاضر, به منظور بررسی تاثیر سه رویکرد یاددهی - یادگیری اکتشافی, تعاملی و انتقالی بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی, از طرح شبه تجربی با سه گروه (n3=63, n2=71, n1=60) بهره گیری شد تا به این سوال پاسخ داده شود که: آیا عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با این رویکردها آموزش دیده اند. با هم تفاوت معنادار دارند؟ جهت پاسخ به این سوال, 194 دانش آموز نمونه تحقیق در سه گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه اول 60 نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی - یادگیری اکتشافی, گروه دوم 71 نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی - یادگیری تعاملی و گروه سوم 63 نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی - یادگیری انتقالی قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد, عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با رویکرد یاددهی - یادگیری اکتشافی آموزش دیده اند, از دو گروه دیگر بیش تر و عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با رویکرد یاددهی - یادگیری تعاملی آموزش دیده اند, از گروهی که با رویکرد انتقالی آموزش دیده اند بیش تر است. هم چنین آزمون تعقیبی شفه نشان می دهد که تفاوت میانگین عملکرد یادگیری این سه گروه معنادار است. افزون بر این یافته های تحقیق حاکی از آن است که رویکرد یاددهی - یادگیری اکتشافی مهارت های سطح بالاتری یادگیری مانند فرضیه سازی, تجزیه و تحلیل, قضاوت و عمل ماهرانه را نسبت به دو رویکرد دیگر در دانش آموزان ارتقا می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شواخی، علیرضا، نادری، عزت اله، و عابدی، احمد. (1386). مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی - یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی. دانشور رفتار، 14(24 (ویژه مقالات علوم تربیتی 8))، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/46427/fa

Vancouver: کپی

شواخی علیرضا، نادری عزت اله، عابدی احمد. مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی - یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی. دانشور رفتار[Internet]. 1386؛14(24 (ویژه مقالات علوم تربیتی 8)):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/46427/fa

IEEE: کپی

علیرضا شواخی، عزت اله نادری، و احمد عابدی، “مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی - یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی،” دانشور رفتار، vol. 14، no. 24 (ویژه مقالات علوم تربیتی 8)، pp. 53–64، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46427/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا