Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحقیقی پیرامون نگرش متخصصین گوش و حلق و بینی ایران پیرامون آموزش دوره دستیاری این رشته

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 46

چکیده

 سابقه و هدف: نحوه آموزش رشته گوش حلق و بینی و تعیین نقاط قوت و ضعف آن مقدمه تدوین برنامه های اصلاحی در آموزش دستیاران این رشته است. این مطالعه با جمع آوری نقطه نظرات متخصصین این رشته, به موضوع از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته پرداخته است. مواد و روش ها: ارسال پرسشنامه و جمع آوری و توصیف نتایج حاصله از نظرات متخصصین این رشته و مقایسه آموزش دستیاری در ایران با برخی دانشگاه های معتبر جهان.یافته ها: میزان پاسخ دهی حدود یک سوم دریافت کنندگان پرسشنامه و سن پاسخ دهندگان بین 32 تا 76 سال بوده و غالبا فارغ التحصیل دو دهه اخیر بوده اند. در خصوص طول دوره آموزشی %64.2 زمان آموزش را کاملا یا نسبتا مناسب ارزیابی نمودند. اکثریت پاسخ دهندگان (%69.5), آموزش های عمومی درون بخشی را مناسب و آموزش های خارج بخشی را ناکافی ارزیابی نمودند (%88.5). آموزش حیطه های پیشرفته گوش حلق و بینی نیز به نظر غالب پاسخ دهندگان (%91.3), ناکافی بوده است. غالب جمعیت مورد مطالعه طول دوره 4 ساله را مناسب می دانند (7.57٪). فارغ التحصیلان این رشته در 68.3 ٪ موارد تهیه و تدوین پایان نامه را مفید ارزیابی نمودند.نتیجه گیری: با توجه به نقاط ضعف موجود در سیستم آموزش رشته گوش حلق و بینی, ایجاد کمیته تدوین برنامه های آموزش این رشته که با ارزیابی مداوم به صورت دوره ای اقدام به بازنگری برنامه بر اساس نیازهای جامعه و استانداردهای بین المللی بنماید, مفید تلقی می شود. هم چنین ترمیم گروه های آموزشی به کمک اعضا هیات علمی که در زمینه های خاص از تجربه یا آموزش ویژه ای برخوردار بوده اند و نیز تامین تجهیزات و امکانات مربوط و لحاظ نمودن چرخش های حساب شده خارج بخشی می تواند تا حدود زیادی به بهبود کیفیت آموزشی این رشته در ایران کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اقتداری، فردین، و فریدونی، مهران. (1382). تحقیقی پیرامون نگرش متخصصین گوش و حلق و بینی ایران پیرامون آموزش دوره دستیاری این رشته . کومش، 5(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 41-46. SID. https://sid.ir/paper/395104/fa

    Vancouver: کپی

    اقتداری فردین، فریدونی مهران. تحقیقی پیرامون نگرش متخصصین گوش و حلق و بینی ایران پیرامون آموزش دوره دستیاری این رشته . کومش[Internet]. 1382؛5(ویژه نامه آموزش پزشکی):41-46. Available from: https://sid.ir/paper/395104/fa

    IEEE: کپی

    فردین اقتداری، و مهران فریدونی، “تحقیقی پیرامون نگرش متخصصین گوش و حلق و بینی ایران پیرامون آموزش دوره دستیاری این رشته ،” کومش، vol. 5، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 41–46، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا