مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش و میزان بهره وری آموزش کارورزان رشته پزشکی از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 78-77

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 14

چکیده

 ارزیابی درونی موسسات آموزشی یکی از روشهای مفید ارزیابی آموزشی می باشد که در پژوهش حاضر با استفاده از آن به بررسی نگرش و میزان بهره وری آموزش کارورزان پزشکی در بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخته شده است.این پژوهش یک مطالعه توصیفی - طولی بوده و در آن 40 نفر از کارورزان از مهر ماه 77 لغایت شهریور 78 مورد بررسی قرار گرفتند. کارورزان توسط پرسشنامه های طراحی شده در سه بخش تئوری - آموزشی (حطیه شناختی) کاربردی – آموزشی (حیطه روان حرکتی) و نگرشی طی دو مرحله قبل از شروع بخش (Pre test) و پس از اتمام آن (Post test) مورد سنجش قرار گرفتند. میانگین نمره تئوری - آموزشی پیش آزمون (بر مبنای حداکثر نمره 18) 10.6 و میانگین نمره پس آزمون 12.9 میانگین نمره کاربردی - آموزشی پیش آزمون (بر مبنای حداکثر نمره 22) 7.8 و میانگین نمره پس آزمون 13.4 بوده  است. میانگین نمره کل آموزشی پیش آزمون (بر مبنای حداکثر نمره 40) 18.4 و میانگین نمره پس آزمون 26.3 بوده است. میانگین نمره نگرشی پیش آزمون (برمبنای حداکثر نمره 100) معادل 75 و میانگین نمره پس آزمون 81.3 بوده است. در طی دوره آموزشی یکماهه, بخش گوش و حلق و بینی توانسته است 21.7 درصد نمره تئوری آموزشی, 71.8 درصد نمره کاربردی – آموزشی, 42.9 درصد نمره کل آموزشی و 8.4 درصد نمره نگرشی کارورزان را ارتقا بخشد.براساس نتایج این تحقیق هر چند بخش مذکور توانسته است اهداف رفتاری آموزشی را از حد "کم تحقق یافته" (46 درصد) به حد "نسبتا تحقق یافته" (65.8 درصد) ارتقا بخشد لیکن برنامه ریزی جامعتر و دقیقتر آموزشی جهت جبران نواقص موجود ضروری می باشد. در ضمن پیشنهاد می شود مطالعات مشابهی در سایر بخشهای بالینی علی الخصوص بخشهای آموزشی مادر نیز طراحی و اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراهانی، فرهاد، عظیمیان، محمدحسین، و مانی کاشانی، خسرو. (1379). بررسی نگرش و میزان بهره وری آموزش کارورزان رشته پزشکی از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 78-77. مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)، 7(پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی))، 10-14. SID. https://sid.ir/paper/17952/fa

    Vancouver: کپی

    فراهانی فرهاد، عظیمیان محمدحسین، مانی کاشانی خسرو. بررسی نگرش و میزان بهره وری آموزش کارورزان رشته پزشکی از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 78-77. مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)[Internet]. 1379؛7(پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی)):10-14. Available from: https://sid.ir/paper/17952/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد فراهانی، محمدحسین عظیمیان، و خسرو مانی کاشانی، “بررسی نگرش و میزان بهره وری آموزش کارورزان رشته پزشکی از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 78-77،” مجله پزشکی بالینی ابن سینا (مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان)، vol. 7، no. پیوست 4 (ویژه نامه پژوهش در آموزش پزشکی)، pp. 10–14، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا