مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت کاربست روش آموزش مربی گری در فعالیت ها ی آموزشی اعضای هیأت علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: مربی گری یکی از روش ها ی نوین آموزش در سال ها ی اخیر است. فرایندی است که می تواند اعتماد به نفس و خود اثربخشی را بهبود بخشد و سهم مؤثری در محیط ها ی آموزشی داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف ﺑ ﺮ رﺳ ﻲ کیفیت کاربست روش آموزش مربی گری (کوچینگ) در فعالیت ها ی آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی-پیمایشی جامعه آماری شامل کلیه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 97-96 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, اساتید 257 نفر و برای دانشجویان 361 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه محقق ساخته روش مربی گری اساتید و دانشجویان بود که پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه ها استفاده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی از جمله آزمون t تک نمونه ای و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج: میزان کاربست روش مربی از حد مطلوبی برخوردار است به طوری که در مؤلفه شرایط و ویژگی ها ی فردی به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با میانگین و انحراف معیار (9/6± 08/33؛ 71/6± 87/36) از مجموع 50 نمره و در مؤلفه شرایط و ویژگی ها ی مربی به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با میانگین و انحراف معیار (34/5± 22/25؛ 93/3± 83/27) از مجموع 40 نمره و در مؤلفه شرایط و الزامات سازمانی به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با مقدار میانگین و انحراف معیار (55/4± 21/24؛ 05/5± 44/30) از مجموع 35 نمره بالاتر از میانگین نظری بود. نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد که اساتید نسبت به دانشجویان دیدگاه مطلوب تری نسبت به کیفیت کاربست روش مربی گری دارند و بنابراین لازم است که بستر و زمینه آشنایی و تجربه بیش تر دانشجویان با این روش آموزشی فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسب زاده شیخلار، داود، حبیبی، حمداله، و جعفری، کریم. (1398). کیفیت کاربست روش آموزش مربی گری در فعالیت ها ی آموزشی اعضای هیأت علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 33-43. SID. https://sid.ir/paper/395540/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسب زاده شیخلار داود، حبیبی حمداله، جعفری کریم. کیفیت کاربست روش آموزش مربی گری در فعالیت ها ی آموزشی اعضای هیأت علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):33-43. Available from: https://sid.ir/paper/395540/fa

    IEEE: کپی

    داود طهماسب زاده شیخلار، حمداله حبیبی، و کریم جعفری، “کیفیت کاربست روش آموزش مربی گری در فعالیت ها ی آموزشی اعضای هیأت علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 33–43، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button