مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 145

چکیده

 مقدمه: مطالعات نشان داده اند که محیط آموزشی نقش مهمی در موفقیت دانشجویان, شادی و انگیزه آنها دارد. این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی اصفهان درخصوص محیط یادگیری خود در دانشکده دندانپزشکی انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی کلیه دانشجویان دندانپزشکی مشغول به تحصیل در سال 1395 (229 نفر پیش بالین و 383 نفر حین آموزش بالینی) انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه 48 سؤالی(Dental Student Learning Environment Survey) DSLES, دیدگاه دانشجویان در هفت حیطه نسبت به محیط یادگیری بررسی شد. روایی و پایایی این ابزار قبلا در مطالعه مجتهدزاده و همکاران تأیید شده است. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون ANOVA, Chi Square و T-Test انجام گردید. نتایج: از میان 612 پرسشنامه تعداد 336 کامل تکمیل شده بود و مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد علاقه به دندانپزشکی در 87 درصد(287 نفر) مثبت بود. بیش ترین نمره و کم ترین نمره در حیطه سازمان دهی و توجه به دغدغه های دانشجویان دیده شد. میانگین نمرات در حیطه های انعطاف پذیری, جو عاطفی, تناسب فعالیت های آموزشی با اهداف و توسعه برنامه های فوق برنامه به ترتیب 5/0± 9/1, 4/0± 1/2, 4/0± 2 و 6/0± 1/2 بود. به طورمعناداری نمرات مربوط به انعطاف پذیری (01/0>P), روابط بین دانشجویان (002/0>P), توسعه فعالیت های یادگیری و فوق برنامه (01/0>P) و میانگین کل (002/0>P) در پیش بالینی بالاتربود. تنها حیطه تناسب فعالیت با اهداف و معدل ارتباط معناداری نشان داد (04/0=P). نتیجه گیری: براساس نتایج پیشنهاد می شود توجه بیش تری به انعطاف پذیری در محتوای کوریکولوم و همچنین به راه های ارتباطی بیش تر بین دانشجویان و مسؤولین دانشکده جهت پاسخ به دغدغه های آنها اندیشیده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طحانی، بهاره، و رسایی، پرستو. (1398). دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 136-145. SID. https://sid.ir/paper/395542/fa

    Vancouver: کپی

    طحانی بهاره، رسایی پرستو. دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):136-145. Available from: https://sid.ir/paper/395542/fa

    IEEE: کپی

    بهاره طحانی، و پرستو رسایی، “دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 136–145، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button