مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور در راستای دانشگاه های نسل چهارم

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 375

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور در راستای دانشگاه نسل چهارم انجام شد. پژوهش حاضر با هدف کاربردی و با رویکرد آمیخته انجام شد. جامعه ی آماری در بخش کیفی شامل دوازده نفر از اعضا هیأت علمی دانشگاه بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و با در نظر گرفتن قانون اشباع نظری انتخاب شدند و در بخش کمی با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای و طبقه بندی متناسب 255 نفر از اعضای هیأت علمی استادیار به بالای دانشگاه های آزاد استان مازندران به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته و در بخش کمی نیز پرسش نامه محقق ساخته بوده است. روایی صوری و محتوایی ابزارها به تأیید متخصصان و صاحب نظران رسید و برای بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی و برای بررسی روایی همگرا از شاخص متوسط واریانس استخراج شده استفاده شد, همچنین به منظور بررسی پایایی ابزار سنجش از ضریب آلفای کرونباخ و قابلیت اعتماد ترکیبی استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی روابط بین زیرساخت های رویکرد مجازی و آموزش قابلیت محور نشان داد که با افزایش مطلوبیت زیرساخت های رویکرد مجازی, آموزش قابلیت محور نیز بهبود می یابد و زیرساخت انسانی ضعیف ترین رابطه (449/0) و زیرساخت پداگوژی (891/0) قوی ترین رابطه را با آموزش قابلیت محور داشته اند. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور تأثیر مستقیم و قوی دارد (93/0=β , t=17/11), به عبارت دیگر با افزایش مطلوبیت زیرساخت های رویکرد مجازی, آموزش قابلیت محور با شدتی قوی بهبود می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، منظر، نیازآذری، کیومرث، و تقوایی یزدی، مریم. (1398). بررسی تأثیر زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور در راستای دانشگاه های نسل چهارم. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(4 )، 363-375. SID. https://sid.ir/paper/395741/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی منظر، نیازآذری کیومرث، تقوایی یزدی مریم. بررسی تأثیر زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور در راستای دانشگاه های نسل چهارم. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(4 ):363-375. Available from: https://sid.ir/paper/395741/fa

    IEEE: کپی

    منظر صادقی، کیومرث نیازآذری، و مریم تقوایی یزدی، “بررسی تأثیر زیرساخت های رویکرد مجازی بر آموزش قابلیت محور در راستای دانشگاه های نسل چهارم،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 4 ، pp. 363–375، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button