مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 468

چکیده

 زمینه و اهداف: با وجود کاربرد گسترده مدل های توانمندسازی, هنوز ابعاد و مولفه های مختلف آن در آموزش عالی به خوبی روشن نیست. هدف این مقاله شناسایی ابعاد و مولفه های توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم و ارائه یک الگوی مفهومی بر اساس آن است.روش بررسی: برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعه اسنادی, از تکنیک دلفی فازی برای پالایش عوامل و مولفه ها بهره گرفته شده است. نظرسنجی به عمل آمده در چهار مرحله و در سال 1395 انجام شده و نتایج هر مرحله با استفاده از فرمول های روش دلفی فازی مورد پالایش شده است.یافته ها: الگوی توانمندسازی کارکنان و استادان در دانشگاه ها و با تاکید بر دانشگاه های کارآفرین و ارزش آفرین در سه بعد و 22 مولفه برای اساتید و 23 مولفه برای کارکنان نظام آموزش عالی طراحی شده و به عنوان الگویی پیشنهادی جهت توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه ها در ایران ارائه شده است.نتیجه گیری: الگوی ارائه شده در این پژوهش می تواند توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با رویکرد استقرار دانشگاه های نسل سوم و چهارم را ارزیابی کند و با توجه به بهره گیری از پشتوانه ادبیات غنی در ارتباط با موضوع و مقایسه با مدل های مختلف و شاخص های سنجش شدنی و به کارگیری نظرات خبرگان در توانمندسازی, امکانی است تا دانشگاه ها بتوانند ضمن تحلیل وضعیت کنونی و بهره گیری از تجارب موفق, اقدام به ارائه طرح های توانمندسازی کارا و اثربخشی منابع انسانی دانشگاهی نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فاضل، امیر، کمالیان، امین رضا، و روشن، سیدعلی قلی. (1396). شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(6 )، 455-468. SID. https://sid.ir/paper/174198/fa

Vancouver: کپی

فاضل امیر، کمالیان امین رضا، روشن سیدعلی قلی. شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(6 ):455-468. Available from: https://sid.ir/paper/174198/fa

IEEE: کپی

امیر فاضل، امین رضا کمالیان، و سیدعلی قلی روشن، “شناسایی ابعاد و مولفه های موثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 6 ، pp. 455–468، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174198/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button