مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت بر اساس ماتریس آنسف با استفاده از سیستم استنتاج فازی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 178

چکیده

 زمینه و هدف: رشد شرکت عامل مهمی برای رشد اقتصادی است. لذا انتخاب استراتژی مناسب رشد یکی از مسائل مهم در تصمیمات مدیریتی است. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت بر اساس بر اساس ماتریس آنسف با استفاده از سیستم استنتاج فازی بوده است. روش شناسی: برای دستیابی به هدف تحقیق, ابتدا بر اساس ماتریس آنسف, عوامل موثر بر انتخاب استراتژی محصول-بازار شناسایی شده و در ادامه یک سیستم دو سطحی استنتاج فازی برای انتخاب استراتژی رشد شرکت طراحی شده است. جامعه آماری این تحقیق صنایع تولید کننده مواد و محصولات شیمیایی استان آذربایجان شرقی بوده است. نمونه آماری بر اساس نمونه در دسترس 124 مدیر این شرکت ها تعیین شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است که پس از تعیین روایی و پایایی آن در بین اعضای نمونه آماری توزیع شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ضمن استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی, از سیستم استنتاج فازی بر اساس توابع عضویت مثلثی و استنتاج ممدانی در جهت تدوین الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت استفاده شده است. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد که برای جامعه آماری مورد بررسی بر اساس درجه عضویت, مناسب ترین استراتژی, ابتدا استراتژی توسعه بازار و پس از آن به ترتیب استراتژی های متنوع سازی, نفوذ در بازار و توسعه محصول قرار دارند. نتیجه گیری: شرکت های جامعه آماری مورد بررسی می توانند بر اساس انتخاب استراتژی مناسب, الگوی رشد متناسب با شرکت را در راستای افزایش توان رقابتی بکار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنجانی، سعید، ایران زاده، سلیمان، خدیوی، اسداله، و فقهی فرهمند، ناصر. (1399). طراحی الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت بر اساس ماتریس آنسف با استفاده از سیستم استنتاج فازی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 3(2 (پیاپی 8) )، 151-178. SID. https://sid.ir/paper/397064/fa

    Vancouver: کپی

    زنجانی سعید، ایران زاده سلیمان، خدیوی اسداله، فقهی فرهمند ناصر. طراحی الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت بر اساس ماتریس آنسف با استفاده از سیستم استنتاج فازی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی[Internet]. 1399؛3(2 (پیاپی 8) ):151-178. Available from: https://sid.ir/paper/397064/fa

    IEEE: کپی

    سعید زنجانی، سلیمان ایران زاده، اسداله خدیوی، و ناصر فقهی فرهمند، “طراحی الگوی انتخاب استراتژی رشد شرکت بر اساس ماتریس آنسف با استفاده از سیستم استنتاج فازی،” مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8) ، pp. 151–178، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397064/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button