Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی اثربخشی یادگیری خود تنظیم و درمان دارویی در کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیش فعالی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه ی اثربخشی یادگیری خودتنظیم و درمان دارویی بر کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیش فعالی است. روش پژوهش, شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری کلیه کودکان 10 تا 12 ساله که از بهار تا پایان تابستان 1395به یکی از مراکز درمانی شهر ساری مراجعه نموده و تشخیص اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی دریافت کرده اند. تعداد 30 دختر و پسر از این کودکان با در نظر گرفتن ملاک های ورود و خروج انتخاب, و به طور تصادفی به سه گروه 10 نفری تقسیم شده اند. این افراد به تصادف در یکی از گروه های دارودرمانی, یادگیری خودتنظیم و گروه گواه به کارگماری شده اند. برای جمع آوری داده ها ازآزمون کانرز والدین به صورت پیش آزمون و پس آزمون و از آزمون ریون برای سنجش هوش استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از کواریانس در SPSS. 21 اجرا گردید. یافته ها نشان می دهد مداخله یادگیری خودتنظیم به اندازه دارودرمانی(001/0P<) اثربخش است. اما بین دو روش مداخله تفاوت معنی داری(05/0P>) وجود نداشت. بنابراین, می توان نتیجه گرفت به کارگیری فنون و تکنیک های یادگیری خودتنظیم به اندازه دارو درمانی(داروی میتل فینیدیت) در کاهش علائم اختلال کاستی توجه/بیش فعالی اثر بخش است و می توان از آن برای درمان استفاده کرد. ضمن آن که این درمان روان شناختی, اثرات جانبی دارودرمانی را ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسحاقی گرجی، حسن، محمدی فر، محمدعلی، امین بیدختی، علی اکبر، طالع پسند، سیاوش، و رضایی، علی محمد. (1397). مقایسه ی اثربخشی یادگیری خود تنظیم و درمان دارویی در کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیش فعالی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 7(2 (پیاپی 26) )، 7-32. SID. https://sid.ir/paper/397264/fa

    Vancouver: کپی

    اسحاقی گرجی حسن، محمدی فر محمدعلی، امین بیدختی علی اکبر، طالع پسند سیاوش، رضایی علی محمد. مقایسه ی اثربخشی یادگیری خود تنظیم و درمان دارویی در کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیش فعالی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 26) ):7-32. Available from: https://sid.ir/paper/397264/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسحاقی گرجی، محمدعلی محمدی فر، علی اکبر امین بیدختی، سیاوش طالع پسند، و علی محمد رضایی، “مقایسه ی اثربخشی یادگیری خود تنظیم و درمان دارویی در کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیش فعالی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 7–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا