مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رویکردهای مطالعه، هدف های پیشرفت و صفات شخصیت پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون کارشناسی ارشد

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, مقایسه رویکردهای مطالعه, هدف های پیشرفت و صفات شخصیت پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون کارشناسی ارشد بود. نمونهپژوهش, 260 نفر از دانشجویان دانشگاه رازی شامل 130 دانشجوی پذیرفته شده و 130 دانشجوی پذیرفته نشده در آزمون ارشد بود. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه تجدیدنظر شده دوعاملی فرایند مطالعه (بیگز, کمبر و لانگ, 2001), پرسشنامه هدف های پیشرفت (الیوت و مک گرگور, 2001) و سیاهه پنج عامل بزرگ شخصیت (جان, دوناهو و کنتل, 1991). روشتحلیلداده ها تحلیل واریانس چندمتغیری و تحلیل تشخیص بود. بر اساس یافته ها در رویکردهای مطالعه, هدف های پیشرفت و صفات شخصیت, تفاوت های مهمی بین پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان وجود دارد. نتایج تحلیل تشخیص نیز نشان داد که می توان با ضریب اطمینان 3/77 پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون ارشد را بر اساس این سه متغیر پیش بینی کرد. بر اساس نتایج پژوهش می توان گفت دانشجویانی که کمتر از رویکرد سطحی مطالعه استفاده کرده و هدف های پیشرفتشان مهارتی-اجتنابی, عملکردی-اجتنابی, و عملکردی-گرایشی نبوده و صفات شخصیتی وظیفه شناسی و گشودگی نسبت به تجربه در آنان بالا و صفت روان رنجورخویی در آنها پایین باشد بیشتر احتمال دارد که در آزمون کارشناسی ارشد موفق شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برقی، عیسی، صیادی، صادق، و امیری، مسلم. (1398). مقایسه رویکردهای مطالعه, هدف های پیشرفت و صفات شخصیت پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون کارشناسی ارشد. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(27 )، 7-40. SID. https://sid.ir/paper/397287/fa

    Vancouver: کپی

    برقی عیسی، صیادی صادق، امیری مسلم. مقایسه رویکردهای مطالعه, هدف های پیشرفت و صفات شخصیت پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون کارشناسی ارشد. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(27 ):7-40. Available from: https://sid.ir/paper/397287/fa

    IEEE: کپی

    عیسی برقی، صادق صیادی، و مسلم امیری، “مقایسه رویکردهای مطالعه, هدف های پیشرفت و صفات شخصیت پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در آزمون کارشناسی ارشد،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 27 ، pp. 7–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button