مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

385
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر یادگیری فناورانه بر عملکرد سازمانی بنگاه ها: مطالعه موردی بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 239

چکیده

 در دنیای رقابتی امروز, یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر ارتقای سطح عملکردی بنگاه ها و دستیابی به مزیت رقابتی, یادگیری فناورانه است که طی آن توسعه و ارتقای محصولات و خدمات نوآورانه بنگاه امکان پذیر می شود. یادگیری فناورانه فرایندی است که یک شخص, شرکت و یا کشور از طریق آن دانش خود را در مورد فناوری, محصولات و فرایندها به روز ساخته و با استفاده از مهارتهای گسترده ی کسب شده, می تواند کسب و کار خود را توسعه و بهبود دهد. در این مقاله, چارچوبی برای بررسی یادگیری فناورانه در بنگاه های سازنده تجهیزات برق کشور توسعه داده شده است. در این چارچوب ابعاد یادگیری فناورانه شامل محتوای یادگیری, منابع یادگیری, شیوه های یادگیری, فضای یادگیری و محیط یادگیری تعیین شده و شاخص های مرتبط با هر بعد نیز استخراج شده است. سپس تاثیر یادگیری فناورانه بر عملکرد بنگاه های مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش عملکرد از کارت امتیازی متوازن (BSC), در چهار جنبه مالی, رضایت مشتریان, فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد استفاده شده است. این تحقیق یک تحقیق کاربردی بوده که در آن ترکیب رویکرد کیفی و کمی استفاده شده است. در بخش کیفی, روایی محتوایی تحقیق توسط تعدادی از خبرگان دانشگاهی و صنعت برق به دست آمده و در بخش کمی با بهره گیری از نظرات مدیران بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق, روایی سازه آن تایید شده است. در این بخش تجزیه و تحلیل نتایج براساس رویکرد حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزارSmart PLS انجام گرفت. نتایج تحلیل ها نشان داد که رابطه معناداری میان یادگیری فناورانه و عملکرد بنگاه ها وجود دارد, اما میزان تاثیرگذاری چندان قوی نیست که مهمترین دلیل آن بی توجهی بنگاه های سازنده به مباحث یادگیری و رشد می باشد. همچنین نتایج تحلیل حاکی از آن است که برای تحقق موفقیت آمیز فرایند یادگیری فناورانه در بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق, دو بعد منابع یادگیری و محتوای یادگیری نقش مهمتری را ایفا می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بداغی، لیلا، پسندیده، اشرف السادات، و شاکری، آرنوش. (1398). بررسی تاثیر یادگیری فناورانه بر عملکرد سازمانی بنگاه ها: مطالعه موردی بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق. پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی، 5(15 )، 211-239. SID. https://sid.ir/paper/397729/fa

    Vancouver: کپی

    بداغی لیلا، پسندیده اشرف السادات، شاکری آرنوش. بررسی تاثیر یادگیری فناورانه بر عملکرد سازمانی بنگاه ها: مطالعه موردی بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق. پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی[Internet]. 1398؛5(15 ):211-239. Available from: https://sid.ir/paper/397729/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بداغی، اشرف السادات پسندیده، و آرنوش شاکری، “بررسی تاثیر یادگیری فناورانه بر عملکرد سازمانی بنگاه ها: مطالعه موردی بنگاه های سازنده تجهیزات صنعت برق،” پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی، vol. 5، no. 15 ، pp. 211–239، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397729/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا