مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر آزمون های ارزیابی نگرش افراد غیر لکنتی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف: لکنت اختلالی چند بعدی است که در آن علاوه بر ناروانی های گفتاری, باید به واکنش های نگرشی نیز توجه کرد. این نگرش های منفی دریافتی از محیط, نقش مهمی را در شکل گیری و تداوم اختلالات روانی گفتار بازی می کنند که سبب ایجاد مشکلاتی در تعمیم و تثبیت درمان افراد مبتلا به لکنت می شوند. بنابراین آگاهی عموم افراد از این نگرش ها نسبت به لکنت و سعی بر تغییر محیط ارتباطی کمک زیادی به کاهش شدت لکنت و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا می کند. هدف از مطالعه حاضر, معرفی اولیه آزمون های ارزیابی نگرش به لکنت افراد غیر لکنتی است. روش بررسی: جهت دسترسی کامل بر ابزارهای بررسی نگرش افراد غیر لکنتی به افراد مبتلا به لکنت, جستجو در پایگاه های اطلاعاتی Google, SID, Iranmedex, Google Scholar, Scopus, PubMed, Science Direct, پایان نامه های مربوط به اختلال لکنت انجام پذیرفت. یافته ها: تعداد 12 آزمون در زمینه ارزیابی نگرش افراد غیرلکنتی به لکنت یافت شد. این آزمون ها مربوط به ارزیابی نگرش والدین, معلمان, همسالان و درمانگران بود. نکات قابل توجهی از این آزمون ها توضیح داده شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مقاله حاضر, نگرش شنونده می تواند تاثیر زیادی بر ادراک فرد لکنتی از خودش, شکل گیری نگرش های منفی و عاملی در ماندگاری یا افزایش شدت لکنت تلقی شود. بنابراین افزایش آگاهی عموم و تغییر نگرش آن ها, به ویژه درمانگران به این مسائل در روند درمان نیازمند توجه بیشتری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راهب، سعیده، و شاهبداغی، محمدرحیم. (1400). مروری بر آزمون های ارزیابی نگرش افراد غیر لکنتی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 10(1 )، 119-125. SID. https://sid.ir/paper/398116/fa

    Vancouver: کپی

    راهب سعیده، شاهبداغی محمدرحیم. مروری بر آزمون های ارزیابی نگرش افراد غیر لکنتی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1400؛10(1 ):119-125. Available from: https://sid.ir/paper/398116/fa

    IEEE: کپی

    سعیده راهب، و محمدرحیم شاهبداغی، “مروری بر آزمون های ارزیابی نگرش افراد غیر لکنتی،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 10، no. 1 ، pp. 119–125، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button