مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی کارکنان ورزشی با تاکید بر نقش میانجی جو رقابتی محیط کار

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 183

چکیده

 هدف جو رقابتی محیط کار تاثیر عمده ای بر روی انگیزه و رفتار کارکنان دارد و سازمان های ورزشی دارای جو سازمانی خاصی هستند که پویا بودن آن می تواند باعث ارتقاء رضایت شغلی کارکنان گردد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان ورزشی با تاکید بر نقش میانجی جو رقابتی محیط کار می باشد. روش شناسی روش تحقیق مطالعه حاضر, توصیفی-همبستگی است که به صورت پیمایشی انجام شده است. 120 نفر از کارکنان اداره کل و ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی, پرسشنامه های مدیریت برند داخلی پونجایسری و ویلسون (2007), رضایت شغلی ویسوکی و کروم (1991) و پرسشنامه محقق ساخته جو رقابتی محیط کار را به طور داوطلبانه تکمیل نمودند. جهت تحلیل داده ها از آزمون مدل معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل روش مربعات جزیی استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی و جو رقابتی تاثیر مستقیم و معناداری دارد. همچنین نقش میانجی جو رقابتی محیط کار بر رابطه بین مدیریت برند داخلی و رضایت شغلی مورد تایید قرار گرفت (001/0=P). بررسی برازش مدل نیز نشان داد که مدل ارایه شده پژوهش از برازش مناسبی برخوردار می باشد (362/0=GOF). نتیجه گیری می توان گفت که مدیریت برند داخلی منجر به تعهد کیفیت رفتاری و رضایت شغلی کارکنان ورزشی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ علی زاده، محبوب، و بشیری، مهدی. (1398). تاثیر مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی کارکنان ورزشی با تاکید بر نقش میانجی جو رقابتی محیط کار. مدیریت منابع انسانی در ورزش، 7(1 )، 169-183. SID. https://sid.ir/paper/398583/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ علی زاده محبوب، بشیری مهدی. تاثیر مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی کارکنان ورزشی با تاکید بر نقش میانجی جو رقابتی محیط کار. مدیریت منابع انسانی در ورزش[Internet]. 1398؛7(1 ):169-183. Available from: https://sid.ir/paper/398583/fa

    IEEE: کپی

    محبوب شیخ علی زاده، و مهدی بشیری، “تاثیر مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی کارکنان ورزشی با تاکید بر نقش میانجی جو رقابتی محیط کار،” مدیریت منابع انسانی در ورزش، vol. 7، no. 1 ، pp. 169–183، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button