مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

800
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی)

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف: برندسازی داخلی مفهومی است که به بررسی تأثیر کارکنان در ایجاد تصویری بهتر از برند در ذهن مشتریان می-پردازد. از این رو, در پژوهش حاضر به تأثیر برندسازی داخلی برکارکنان در سازمان های ورزشی پرداخته شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر از جهت هدف؛ کاربردی و از نظر گردآوری داده؛ توصیفی-پیمایشی است. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 221 نفر از کارکنان باشگاه های بدن سازی مطرح در سطح شهر تهران, اصفهان, تبریز, شیراز و مشهد بودند. همچنین برای گردآوری داده از پرسشنامه محقق ساخته (ضریب آلفای کرونباخ 87/0) استفاده شد که با مراجعه مستقیم و به روش خودگزارشی تکمیل شدند. برای تحلیل داده ها نیز از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از مدل مسیر با توجه به مقادیر ضرایب مسیر مناسب و نتایج ماتریس همبستگی متغیرها, وجود رابطه معنادار و مثبت را تأیید کرد. بنابراین تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار برند محور, حس تعلق, تعهد و وفاداری به برند کارکنان مثبت ارزیابی شد. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها, اجرای اثربخش برنامه های برندسازی داخلی در باشگاه های مورد مطالعه و دیگر سازمان-های ورزشی می تواند تاثیر قابل توجهی بر درک کارکنان نسبت به برند سازمان, در خدمت رسانی موفق به مشتری و در بهبود تصویر برند سازمان در ذهن مشتری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوانی، وجیهه. (1397). تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی). مدیریت و توسعه ورزش، 7(2 (پیاپی 14) )، 102-112. SID. https://sid.ir/paper/407066/fa

    Vancouver: کپی

    جوانی وجیهه. تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی). مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 14) ):102-112. Available from: https://sid.ir/paper/407066/fa

    IEEE: کپی

    وجیهه جوانی، “تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی)،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 102–112، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407066/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا