مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر بازی وارسازی در تحول دیجیتالی کارکنان سازمان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 135

چکیده

بازی وار سازی نوعی فعالیت مهارت محور است که موجب یادگیری مزایای رفتار صحیح کاری حتی در نبود واسطه های بیرونی است. از این برنامه کاربردی برای افزایش مشارکت و انگیزه کاربران درجهت رسیدن به اهداف بهره برده می شود. ازآنجاکه مهم ترین مانع موفقیت تحول دیجیتالی, نبود فرهنگ و مهارت های دیجیتالی است پس می توان از این فناوری درجهت تغییری شگرف در عملکرد سازمان با محوریت فناوری های تحول آفرین استفاده کرد. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیرگذاری عوامل موثر بر این فناوری در تحول دیجیتالی در منابع انسانی سازمان ها, درجهت افزایش تعهد کارکنان و کاهش تبدیل و تغییر آنها است. در این پژوهش به مدل تشریحی پذیرش فناوری اقتباس شده از ویکسم و تد استناد می شود که بر پایه مدل پذیرش دیویس است. مطالعه حاضر از نوع پیمایشی توصیفی است و واحد موردتحلیل و مطالعه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور با حداقل یک سال سابقه خدمت و آشنا به نرم افزار با جامعه آماری 230 و نمونه 144 نفر است. نمونه گیری, تصادفی و مبتنی بر هدف و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. برای محاسبه پایایی, ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و برای بررسی بهنجار (نرمال) بودن داده ها از آزمون کلموگروف اسمیرنف و برای آزمون فرضیه ها از آزمون رگرسیون خطی چندمتغیره استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که بالاترین درصد واریانس تغییرپذیری, سودمندی را پیش بینی می کند و بالاترین تاثیر را سودمندی بر تمایل رفتاری دارد. بنابراین, تقویت دو سازه اصلی تصمیم گیری به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث تقویت نگرش و تمایل رفتاری کارکنان است و به استفاده از فناوری منجر می شود. حال آنکه, افزایش ویژگی های نوآوری خود باعث افزایش دو سازه اصلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیانی، محبوبه، و تاجفر، امیرهوشنگ. (1399). تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر بازی وارسازی در تحول دیجیتالی کارکنان سازمان. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 12(1 (پیاپی 39) )، 107-135. SID. https://sid.ir/paper/400284/fa

    Vancouver: کپی

    زیانی محبوبه، تاجفر امیرهوشنگ. تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر بازی وارسازی در تحول دیجیتالی کارکنان سازمان. پژوهش های مدیریت منابع انسانی[Internet]. 1399؛12(1 (پیاپی 39) ):107-135. Available from: https://sid.ir/paper/400284/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه زیانی، و امیرهوشنگ تاجفر، “تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر بازی وارسازی در تحول دیجیتالی کارکنان سازمان،” پژوهش های مدیریت منابع انسانی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 39) ، pp. 107–135، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400284/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button