Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,203
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,150
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 34

چکیده

 زمینه و هدف: نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی و آینده شغلی آنان از مهم ترین عوامل موثر در امر آموزش است که باید مورد مطالعه قرار گیرد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1394 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقطعی تعداد 384 نفر از دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی زنجان به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که با 15 سوال نگرش دانشجو را نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی اش سنجید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی طریق نرم افزار آماری SPSS 16 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین کل نمره به دست آمده از پرسشنامه دیدگاه دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی آینده شغلی شان به ترتیب 22.10, 14.77 که از میانگین نظری پرسشنامه ها به ترتیب 27, 18, پایین تر بود. نتایج مطالعه نشان داد که 44 درصد از دانشجویان نگرش ضعیفی نسبت به رشته تحصیلی و 38.3 درصد نگرش ضعیفی به آینده شغلی خود داشتند. مقایسه نمره نگرش به آینده شغلی دانشجویان برحسب جنسیت, گروه های سنی مختلف, مشروطی و مقطع تحصیلی تفاوت معنی داری را نشان نداد. درحالی که رابطه معنی دار بین رضایت از رشته تحصیلی و متغیرهای ذکر شده یافت شد.نتیجه گیری: نتایج حاکی از نگرش ضعیف دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی آنها بود. برنامه ریزی جهت بهبود کارایی نیروی انسانی علوم بهداشتی و پزشکی, اصلاح ساختار آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی, افزایش ظرفیت های شغلی و امکان سنجی شغلی در برنامه ریزی آینده می تواند در تقویت نگرش آن ها موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسنلو، هدیه، حسن نژاد، حمیدرضا، و خزایی پول، مریم. (1396). نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(25)، 25-34. SID. https://sid.ir/paper/219260/fa

Vancouver: کپی

حسنلو هدیه، حسن نژاد حمیدرضا، خزایی پول مریم. نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(25):25-34. Available from: https://sid.ir/paper/219260/fa

IEEE: کپی

هدیه حسنلو، حمیدرضا حسن نژاد، و مریم خزایی پول، “نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 1394،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 25، pp. 25–34، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219260/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا