مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهر رشت

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه :خدمات ارائه شده به بیماران پیش بیمارستانی و میزان رضایت مندی آنها, بیانگر کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است. لذا سنجش رضایت مندی بیماران به عنوان شاخص کلیدی شیوه کارکرد سازمان شناخته می شود.هدف: تعیین میزان رضا یت مندی بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهر رشت.مواد و روش ها :در پژوهشی توصیفی ما 216 نفر از بیماران ترابرده شده به بیمارستان توسط 9 پایگاه شهری و جاده ای اورژانس پیش بیمارستانی رشت از اول اسفند 94 تا 31 خرداد 95 با نمونه گیری سهمیه ای-تصادفی, انتخاب و داده ها با پرسشنامه استاندارد سنجش میزان رضایت مندی دربر گیرنده دو بخش که بخش اول حاوی اطلاعات فردی و دموگرافی و بخش دوم 23 پرسش در مورد میزان رضایت مندی بود,گرد آوری شد. داده ها با نرم افزار spss19 و شاخص های همبستگی پیرسون, تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه واکاوی شد.نتایج : از حیطه های رضایت مندی, بیشترین مربوط به کارایی اورژانس پیش بیمارستانی با میانگین 4.43 و کمترین آن مربوط به عملکرد تکنسین ها با میانگین 4.04 بود. میانگین رضایت مندی کلی بیماران از اورژانس پیش بیمارستانی 4.49 بود که نشان دهنده میزان دلخواه یا رضایت مندی است. بین رضایت مندی ازخدمات اورژانس پیش بیمارستانی برپایه سن, پیشینه استفاده ازخدمات اورژانس پیش بیمارستانی, زمان ماموریت و داشتن وابستگی به سیستم مراقبت بهداشتی اختلاف معنی دار وجود نداشت. میانگین رضایت مندی افراد اورژانسی از برخورد تکنسین ها و حرفه ای بودن آنها بالاتر از افراد غیراورژانسی بود.نتیجه گیری: برای افزایش سطح رضایت مندی بیماران, افزایش مهارت وتوانمندی تکنسین های اورژانس و برگزاری دوره های آموزشی توجیهی ویژه آنها بایسته است بر تجهیز آمبولانس ها به سازوبرگ پزشکی نوین وتمیزی آمبولانس ها, آراستگی یونی فرم و مرتب بودن کارکنان اورژانس پافشاری می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرابیان، فردین، فیض ثابت، علی، و عزت پنااباتری، لیلا. (1396). رضایت مندی بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهر رشت. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 26(103 )، 30-36. SID. https://sid.ir/paper/40131/fa

    Vancouver: کپی

    مهرابیان فردین، فیض ثابت علی، عزت پنااباتری لیلا. رضایت مندی بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهر رشت. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1396؛26(103 ):30-36. Available from: https://sid.ir/paper/40131/fa

    IEEE: کپی

    فردین مهرابیان، علی فیض ثابت، و لیلا عزت پنااباتری، “رضایت مندی بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شهر رشت،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 26، no. 103 ، pp. 30–36، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button