مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان و اساتید

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: ارتقاء سطح کیفی و کمی فرآیند ارزشیابی بالینی, مستلزم بررسی وضعیت موجود و سپس برنامه ریزی جهت ایجاد تغییرات ساختاری و اجرایی لازم است. مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شد. روش کار: مطالعه حاضر, مطالعه ای توصیفی است که به صورت مقطعی و در سال 1399-1398 انجام شد. کلیه دانشجویان ترم 3 تا 8 مقطع کارشناسی پرستاری و کلیه اساتید پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه بررسی وضعیت ارزشیابی بالینی به همراه سوالات مربوط به اطلاعات دموگرافیک بود که توسط دانشجویان و اساتید به صورت غیرحضوری (الکترونیکی) تکمیل شد. داده های جمع آوری شده, توسط نرم افزار spss نسخه 26 و آمار توصیفی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمره نظرات دانشجویان برابر 74/0± 85/2 و کمتر از میانگین کل پرسشنامه بود. اساتید نیز وضعیت مشابهی داشته و میانگین نمره نظرات آنها در پرسشنامه 68/0± 90/2 بود. همچنین, یافته های پژوهش حاضر نشان داد که نحوه فعلی ارزشیابی بالینی که بر اساس چک لیست های طراحی شده توسط اساتید صورت می گیرد, از نظر 2/65% از اساتید و 1/57% از دانشجویان شرکت کننده در مطالعه, کیفیت و مقبولیت لازم را ندارد. نتیجه گیری: از دیدگاه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این مطالعه, فرم های ارزشیابی فعلی که مورد استفاده قرار می گیرند, نامناسب و غیر استاندارد هستند. بر اساس نتایج این مطالعه, ضرورت اصلاح و بازنگری فرم ها و به طور کلی فرآیند ارزشیابی بالینی جهت رسیدن به اهداف آموزش بالینی در راستای توانمندسازی دانشجویان پرستاری احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدمتی زارع، مهسا، نوروزی نیا، روح انگیز، سعیدی، نسترن، و آقابراری، مریم. (1400). بررسی وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان و اساتید. آموزش پرستاری، 10(1 )، 13-24. SID. https://sid.ir/paper/963096/fa

    Vancouver: کپی

    خدمتی زارع مهسا، نوروزی نیا روح انگیز، سعیدی نسترن، آقابراری مریم. بررسی وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان و اساتید. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(1 ):13-24. Available from: https://sid.ir/paper/963096/fa

    IEEE: کپی

    مهسا خدمتی زارع، روح انگیز نوروزی نیا، نسترن سعیدی، و مریم آقابراری، “بررسی وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دیدگاه دانشجویان و اساتید،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 1 ، pp. 13–24، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button