مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین میزان و مولفه های رفتاری استرس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان گروه پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 667 | صفحه پایان 673

چکیده

 هدف: یکی از عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی, عوامل استرس زا می باشد. هدف این تحقیق بررسی رابطه بین میزان و مولفه های رفتاری استرس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان گروه پزشکی بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی بود که روی 408 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال تحصیلی 95-1394 انجام گرفت. روش نمونه گیری این تحقیق چندمرحله ای بود. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه استرس دوران دانشجویی گادزلا استفاده شد. شاخص پیشرفت تحصیلی میانگین نمرات پایان ترم دانشجویان بود. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد هم بستگی مستقیم و معنی داری بین پیشرفت تحصیلی با نمره کلی استرس دانشجویان وجود ندارد (0/728=P و 0/017-=r). بین مولفه رفتاری استرس و پیشرفت تحصیلی هم بستگی منفی و معنی داری مشاهده شد (0/046=P و 0/120-=r). نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از عدم وجود رابطه بین نمره استرس با پیشرفت تحصیلی دانشجویان است, اما بین مولفه های رفتاری استرس و پیشرفت تحصیلی, هم بستگی معنی داری در جهت منفی وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود با برگزاری کلاس های آموزشی مدیریت استرس برای دانشجویان به آن ها در جهت مواجهه با استرس های پیش رو کمک شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستوده اصل، نعمت، قربانی، راهب، رهایی، فاطمه، و عسگری، محمدرضا. (1398). بررسی رابطه بین میزان و مولفه های رفتاری استرس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان گروه پزشکی. کومش، 21(4 (پیاپی 76) )، 667-673. SID. https://sid.ir/paper/403422/fa

    Vancouver: کپی

    ستوده اصل نعمت، قربانی راهب، رهایی فاطمه، عسگری محمدرضا. بررسی رابطه بین میزان و مولفه های رفتاری استرس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان گروه پزشکی. کومش[Internet]. 1398؛21(4 (پیاپی 76) ):667-673. Available from: https://sid.ir/paper/403422/fa

    IEEE: کپی

    نعمت ستوده اصل، راهب قربانی، فاطمه رهایی، و محمدرضا عسگری، “بررسی رابطه بین میزان و مولفه های رفتاری استرس با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان گروه پزشکی،” کومش، vol. 21، no. 4 (پیاپی 76) ، pp. 667–673، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button