مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین بهزیستی تحصیلی با رویکردهای یادگیری و شیفتگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 286 | صفحه پایان 293

چکیده

 زمینه و هدف: بهزیستی تحصیلی و شیفتگی تحصیلی, از متغیرهای مهم در حوزه آموزش و یادگیری است که شناخت عوامل زمینه ساز آن ها ضرورت دارد؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر, تعیین ارتباط بهزیستی تحصیلی با رویکردهای یادگیری و شیفتگی تحصیلی بود. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی, از نوع توصیفی-همبستگی در سال 1397, نمونه ای شامل 244 نفر از دانشجویان علوم پزشکی زنجان به روش نمونه گیری طبقه ای برحسب جنسیت از پنج رشته تحصیلی انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسش نامه رویکردهای یادگیری برگرفته از پرسشنامه رویکردها و مهارت های مطالعه برای دانشجویان تیت (Tait) و همکاران, پرسش نامه بهزیستی تحصیلی سالملا-آرو و آپادایا (Salmela-Aro & Upadya) و پرسش نامه شیفتگی تحصیلی مارتین و جکسون (1) گردآوری شد. داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد ضریب همبستگی بهزیستی تحصیلی با رویکرد عمیق 0/56, با رویکرد سطحی 0/31-و با رویکرد راهبردی 0/16به دست آمد. همچنین ضریب همبستگی شیفتگی تحصیلی با رویکرد عمیق 61/0, با رویکرد سطحی 0/25-و با رویکرد راهبردی 0/22به دست آمد. همه این ضرایب در سطح خطای کمتر از 0/05معنی دار هستند. نتایج مدل مسیر نیز برازش مطلوبی داشت. نتیجه گیری: به نظر می رسد برای افزایش بهزیستی تحصیلی و تسهیل تجربه شیفتگی دانشجویان, ارتقای رویکرد یادگیری آنها از سطحی به عمیق می تواند یک راهکار مناسب و مفید باشد؛ بنابراین لازم است رویکردهای مطالعه و یادگیری از طریق مداخلات آموزشی ارتقا یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی افراشته، مجید، رضایی، شمسی، و صادقی پری، ترانه. (1400). بررسی ارتباط بین بهزیستی تحصیلی با رویکردهای یادگیری و شیفتگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی زنجان. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 28(2 )، 286-293. SID. https://sid.ir/paper/413225/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی افراشته مجید، رضایی شمسی، صادقی پری ترانه. بررسی ارتباط بین بهزیستی تحصیلی با رویکردهای یادگیری و شیفتگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی زنجان. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1400؛28(2 ):286-293. Available from: https://sid.ir/paper/413225/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی افراشته، شمسی رضایی، و ترانه صادقی پری، “بررسی ارتباط بین بهزیستی تحصیلی با رویکردهای یادگیری و شیفتگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی زنجان،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 28، no. 2 ، pp. 286–293، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button