مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 91

چکیده

 مقدمه: یکی از شاخص های سنجش کارآمدی و توسعه از جمله در بخش های بهداشت و درمان رضایت ارباب رجوع از خدمات دستگاه های دولتی ست که برای ارتقای آن طرح تکریم ارباب رجوع اجرا شده است.هدف: ارزیابی نحوه اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت در سال 1383مواد و روش ها: پژوهش به صورت مقطعی و توصیفی انجام شده است. جامعه هدف, 6 بیمارستان آموزشی - درمانی رشت بودند. ابزار سنجش چک لیست بود که روایی و پایایی آن مورد تایید کمیته ارتقای کیفیت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و با سه روش مشاهده, استفاده از مستندات و داده های ثبت شده و مصاحبه بود. در این تحقیق همه فعالیت های مربوط به برنامه ده گانه طرح تکریم ارباب رجوع مورد بررسی قرار گرفت.نتایج: میانگین امتیازهای «آموزش کارکنان» در این بیمارستان ها 3/43 درصد بود که در حیطه «برنامه شفاف سازی و مستندسازی نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع» 60 درصد, در حیطه «اطلاع رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم», 3/68 درصد, در حیطه «تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم» 100 درصد, در حیطه «پیش بینی فضا و امکانات مناسب» 3/93 درصد, در برنامه «بهبود و اصلاح روش های ارائه خدمات به مردم» 4/73 درصد, در برنامه «نظرسنجی از مراجعان 6/76, در حیطه «نظارت و بازرسی» 60 درصد, در برنامه «تشویق و تقدیر مدیران و کارکنان موفق 3/53 درصد و درحیطه «نحوه رفتار با مردم» 55 درصد بوده است. میانگین کل امتیازات حاصل از ارزیابی طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت 34/68 درصد بودکه بیمارستان دکترحشمت با 49/83 درصد و بیمارستان الزهرا (س) با 66/52 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز را کسب کردند.نتیجه گیری: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی - درمانی رشت با توفیق نسبی روبرو بوده است. با استقرار برنامه تحول در نظام مدیریت به عنوان یکی از ضروریات مهم طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین تغییر ملاک های تشویق و تنبیه کارکنان ومدیران از روش سنتی به نحوی که از نظر مشتریان در این مورد استفاده شود, شاهد موفقیت روزافزون این طرح خواهیم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهرابیان، فردین، نصیری پور، امیراشکان، و طبیبی، سیدجمال الدین. (1385). طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت . مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 15(57)، 82-91. SID. https://sid.ir/paper/40343/fa

    Vancouver: کپی

    مهرابیان فردین، نصیری پور امیراشکان، طبیبی سیدجمال الدین. طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت . مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1385؛15(57):82-91. Available from: https://sid.ir/paper/40343/fa

    IEEE: کپی

    فردین مهرابیان، امیراشکان نصیری پور، و سیدجمال الدین طبیبی، “طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های آموزشی رشت ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 15، no. 57، pp. 82–91، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button