Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تحقق اهداف طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

 سابقه و اهداف: یکی از شاخص های سنجش کارآمدی و رشد و توسعه از جمله در بخش بهداشت درمان, رضایت ارباب رجوع از خدمات دستگاههای دولتی است که برای ارتقای آن طرح تکریم ارباب رجوع پیشنهاد شده است. با توجه به اهمیت موضوع در صدد بر آمدیم میزان اجرای این طرح را در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال 1387 بررسی کنیم.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی - تحلیلی بوده که به روش مقطعی انجام گرفته است. و جامعه هدف آن کلیه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (13 بیمارستان) می باشد. ابزار سنجش پرسشنامه بوده است توسط معاونت امور مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و پایان نامه مشابه در رشت تدوین شده که روایی آن توسط اساتید تایید شده و با روش مشاهده و مصاحبه تکمیل شده است. در این تحقیق همه فعالیت های مربوط به برنامه ده گانه طرح تکریم ارباب رجوع مورد بررسی قرار گرفت.نتایج: میانگین امتیاز های «آموزش کارکنان» در این بیمارستان ها %33 درصد بود که در حیطه «برنامه شفاف و مستندسازی نحوه ارایه خدمات به ارباب رجوع» %39 درصد, در حیطه «اطلاع رسانی از نحوه اریه خدمات به مردم» %43 درصد, در حیطه «تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با ارباب رجوع» 71% درصد, در حیطه «پیش بینی فضا و امکانات مناسب» %80 درصد, در برنامه «بهبود و اصلاح روش های ارایه خدمات به مردم» %46 درصد, در برنامه «نظرسنجی از مراجعان» %61 درصد, در حیطه «نظارت و بازرسی» %85.7 درصد, در حیطه «تشویق و تقدیر از مدیران و کارکنان موفق» %74 درصد و در حیطه «نحوه رفتار با مردم» %81 درصد بوده است. در مجموع بیمارستان خاتم الانبیا ابرکوه 130 امتیاز و بیمارستان افشار با 85 امتیاز بیشترین و کمترین امتیاز را کسب کردند.بحث و نتیجه گیری: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد با توفیق نسبی روبرو بوده است. با استقرار برنامه تحول در نظام مدیریت به عنوان یکی از ضروریات مهم طرح تکریم ارباب رجوع و ایجاد واحد نظارت و بازرسی به طور جداگانه برای کلیه بیمارستان ها شاهد توفیق روزافزون این طرح خواهیم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی محمودآبادی، زهرا، و عسکری، روح اله. (1387). بررسی میزان تحقق اهداف طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1387. طلوع بهداشت، 7(1-2 (مسلسل 23-24))، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/102930/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی محمودآبادی زهرا، عسکری روح اله. بررسی میزان تحقق اهداف طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1387. طلوع بهداشت[Internet]. 1387؛7(1-2 (مسلسل 23-24)):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/102930/fa

    IEEE: کپی

    زهرا زارعی محمودآبادی، و روح اله عسکری، “بررسی میزان تحقق اهداف طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1387،” طلوع بهداشت، vol. 7، no. 1-2 (مسلسل 23-24)، pp. 43–50، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا