مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

399
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

521
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی بازار گردشگری منطقه آزاد کیش: رویکردی نو به روش نقشه مفهومی برند

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 63

چکیده

 موفقیت مقاصد گردشگری, در گرو درک صحیح تصویر برند مقصد در ذهن افراد است اما افراد متفاوت, تصویرهای ذهنی متفاوتی دارند که این تفاوت به صورت بالقوه مبنایی برای بخش بندی در بازار گردشگری است. پژوهش حاضر, در وهله ی اول تلاشی برای توسعه روش نقشه مفهومی برند است که با کمک به سازی آن با یک الگوریتم ابداعی انجام شده است؛ بنابراین, پژوهش از نظر هدف توسعه ای است. در وهله ی دوم, برای کاربست به سازی روش نقشه مفهومی برند در عمل این روش برای برند گردشگری منطقه آزاد کیش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, افراد در سطح شهر تهران در دو دسته افراد دارای سابقه بازدید و افراد فاقد سابقه بازدید از منطقه آزاد کیش و روش نمونه گیری در دسترس بوده است. انجام چهار مرحله استخراج, بخش بندی, ترسیم و تفسیر نقشه های ذهنی در نهایت به شناسایی هفت بخش برای بازار گردشگری منطقه آزاد کیش منجر شد. بر اساس نتایج تحقیق, در میان افراد دارای سابقه بازدید چهار بخش گردشگران لوکس, گردشگران حساس به قیمت, گردشگران غیروفادار و طبیعت گردان و در میان افراد فاقد سابقه بازدید نیز سه بخش خریداران, تفریح گران و مهاجران وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکستانی، محمدصالح، بخشی زاده برج، کبری، و جاهدی، پدرام. (1398). بخش بندی بازار گردشگری منطقه آزاد کیش: رویکردی نو به روش نقشه مفهومی برند. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 14(47 )، 29-63. SID. https://sid.ir/paper/404422/fa

    Vancouver: کپی

    ترکستانی محمدصالح، بخشی زاده برج کبری، جاهدی پدرام. بخش بندی بازار گردشگری منطقه آزاد کیش: رویکردی نو به روش نقشه مفهومی برند. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1398؛14(47 ):29-63. Available from: https://sid.ir/paper/404422/fa

    IEEE: کپی

    محمدصالح ترکستانی، کبری بخشی زاده برج، و پدرام جاهدی، “بخش بندی بازار گردشگری منطقه آزاد کیش: رویکردی نو به روش نقشه مفهومی برند،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 14، no. 47 ، pp. 29–63، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا