مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی لنگرگاه های مسیر شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی (مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 90

چکیده

کارکنان دانشی, سرمایه های فکری و مهم ترین سرمایه سازمان ها هستند. ازاین رو, توسعه و نگهداشت آنان در سازمان بسیار مهم و حیاتی است. بدین منظور, باید به توسعه شایستگی های این گروه از کارکنان, توجه ویژه ای داشت. مدل شایستگی اساس و پایه همه فرایندهای منابع انسانی است. بنابراین, هدف از پژوهش حاضر, شناسایی لنگرهای شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی در پژوهشگاه صنعت نفت است. لازم به ذکر است؛ لنگرگاه شغلی در پژوهش حاضر اشاره به وضعیتی دارد که فرد موقعیت خود را در شغل کنونی اش تثبیت کرده و تلاش می کند تا شایستگی های جایگاه بعدی در مسیر شغلی اش را کسب نماید. براین اساس, در ابتدا هرکدام از شایستگی های گروه های دانشی با کمک متخصصان و ادبیات نظری به پرسشنامه ای کیفی در سه گروه مختلف مدیریتی, پژوهشگر و پژوهشگر هییت علمی دسته بندی شدند. روش تحقیق مطالعه موردی و روش تحلیل داده ها از نوع کمی بود. جامعه آماری پژوهش را گروه های مختلف ازقبیل مدیران برجسته, کارشناسان و پژوهشگران, اعضای هییت علمی و مشاوران پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل دادند. نمونه گیری به صورت هدف مند و تشکیل گروه کانونی انجام شد. روایی ابزار پژوهش با استفاده از روایی محتوا بررسی شد. همچنین, برای سنجش پایایی از شیوه ثبات و ضریب همبستگی درونی استفاده شد که مقدار آن 87/0 بود. نتایج پژوهش نشان داد که هر گروه از کارکنان دانشی دارای لنگرگاه های مسیر شغلی مشخصی بوده و کارکنان هر گروه دانشی برای تثبت خود در جایگاه فعلی و ارتقا به سطح بالاتر باید امتیازهای لازم آن جایگاه را کسب نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجب پور، ابراهیم، و باباشاهی، جبار. (1399). شناسایی لنگرگاه های مسیر شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی (مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت). پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 12(4 (پیاپی 42) )، 63-90. SID. https://sid.ir/paper/405443/fa

    Vancouver: کپی

    رجب پور ابراهیم، باباشاهی جبار. شناسایی لنگرگاه های مسیر شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی (مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت). پژوهش های مدیریت منابع انسانی[Internet]. 1399؛12(4 (پیاپی 42) ):63-90. Available from: https://sid.ir/paper/405443/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم رجب پور، و جبار باباشاهی، “شناسایی لنگرگاه های مسیر شغلی کارکنان دانشی برمبنای مدل شایستگی (مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت)،” پژوهش های مدیریت منابع انسانی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 42) ، pp. 63–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button