مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روند نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 161

چکیده

 سابقه و هدف: بررسی و ارتقا کیفیت و توان آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به منظور بهبود کیفیت برنامه ها, رسیدن به خط مشی ها و انجام اقدامات بهتر آموزشی است. ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان ابزار مهمی برای اساتید و همچنین برای مدیران آموزشی در جهت برنامه ریزی آموزشی است. هدف این مطالعه بررسی نمرات ارزشیابی اساتید علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395 می باشد. مواد و روش ها: این مطالعه یک بررسی توصیفی-مقطعی بودکه بر روی کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق سرشماری انجام گرفته است. چک لیست ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان در سامانه الکترونیکی سما (سیستم مدیریت آموزشی) موجود و برای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف قبل از برگزاری آزمون های پایان ترم فعال می شود. نمرات ارزشیابی اساتید از سامانه مذکور استخراج و با استفاده از نرم افزار SPSS ورژن 22, با به کارگیری روش های آمارهای توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد و (05/0 >P) به عنوان معنی داری در نظر گرفته شد. یافته ها: نمرات ارزشیابی اساتید بین سال های 1391 الی 1395 مورد بررسی قرار گرفت که طیف آن از 4/0 ± 25/4 تا 3/0 ± 49/4 متغیر بوده است. میانگین نمرات ارزشیابی طی این 5 سال از لحاظ آماری تفاوت معنی داری داشته است (001/0> P). استنتاج: بررسی میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در مطالعه حاضر نشان داد که تغییرات نمرات در طی این دوره تفاوت معنی داری داشته است. با عنایت به اینکه همواره صحت اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشجویان مورد سوال و ابهام قرار می گیرد, پیشنهاد می شود مطالعات آتی با رویکرد ترکیبی(کمی-کیفی) مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، الهه، عمویی، فتانه، رضایی، محمدصادق، مرادی، سیاوش، و صادقی محلی، فروزان. (1398). روند نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 29(175 )، 155-161. SID. https://sid.ir/paper/406062/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی الهه، عمویی فتانه، رضایی محمدصادق، مرادی سیاوش، صادقی محلی فروزان. روند نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1398؛29(175 ):155-161. Available from: https://sid.ir/paper/406062/fa

    IEEE: کپی

    الهه محمودی، فتانه عمویی، محمدصادق رضایی، سیاوش مرادی، و فروزان صادقی محلی، “روند نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 29، no. 175 ، pp. 155–161، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406062/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button