مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش معلمان به روش های یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ی ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 مقدمه امروزه اهمیت کارآفرینی در سیستم اقتصادی منجر به توسعه آن در بخش های بنیادین یک کشور از جمله آموزش و پرورش شده است. از این رو از آنجا که آموزش کارآفرینی عامل مهمی در رشد و توسعه خصیصه های کارآفرینی در دانش آموزان به حساب می آید, هدف پژوهش حاضر مطالعه ی نگرش معلمان به روش های یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ابتدایی بود. روش ها: پژوهش حاضر به شیوه ی توصیفی و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه ی آماری شامل کلیه مهارت آموزان آموزگار ابتدایی ماده ی 28 ورودی سال 1396 و در نهایت گروه نمونه شامل 44 نفر از مهارت آموزان آموزگاری ابتدایی داوطلب بودند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. روایی محتوایی پرسشنامه به روش نظرخواهی از صاحبنظران و اعتماد یا پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 94/. تایید شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss v 24 و آزمون کالموگروف-اسمیرنوف جهت اطمینان از نرمال بودن توزیع داده ها و آزمون تی تک نمونه به منظور بررسی نگرش معلمان در ابعاد فنون تدریس, محتوا و ارزشیابی از منظر کارآفرینی در دوره ابتدایی تجزیه و تحلیل گردیدند. یافته ها: یافته های حاصل از پژوهش بیانگر این بودند که میانگین و انحراف استاندارد بعد فنون تدریس 0/65± 4/11؛ بعد ارائه ی محتوا 18/69± 4/0؛ و نهایتا بعد ارزشیابی 0/67± 3/95بود که از میانگین آماری بزرگتر و این تفاوت در سطح 0/01 معنادار شد. زیرا (0/01

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگنه، حسین، کاوسی، علیرضا، و بهرامی، زهرا. (1398). نگرش معلمان به روش های یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ی ابتدایی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(6 )، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/406320/fa

    Vancouver: کپی

    زنگنه حسین، کاوسی علیرضا، بهرامی زهرا. نگرش معلمان به روش های یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ی ابتدایی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(6 ):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/406320/fa

    IEEE: کپی

    حسین زنگنه، علیرضا کاوسی، و زهرا بهرامی، “نگرش معلمان به روش های یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ی ابتدایی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 6 ، pp. 1–7، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button