مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

345
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آمادگی یادگیری سیار در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1397-1398

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 64

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهمترین عوامل فردی که بر پذیرش و اثرگذاری یادگیری سیار تاثیر می گذارد, آمادگی است. این مطالعه با هدف تعیین میزان آمادگی یادگیری سیار در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1397-1398 انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه ی توصیفی-مقطعی, از مجموع 355 نفر دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 1397-1398 که به روش سرشماری انتخاب شدند, 279 نفر با درصد پاسخ 6/78 % پرسشنامه را تکمیل نمودند. ابزار جمع آوری اطلاعات ترجمه پرسشنامه استاندارد آمادگی یادگیری سیار بود که پس از تعیین روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار آمادگی یادگیری سیار دانشجویان در هر سه حیطه خودکارآمدی 71/0± 89/3, حیطه خوش بینی 71/0± 82/3 و حیطه یادگیری خودراهبر 81/0± 57/3 بدست آمد. به طور کلی میزان آمادگی یادگیری سیار دانشجویان با میانگین و انحراف معیار65/0± 80/3 بدست آمد. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد به طور کلی میزان آمادگی یادگیری سیار دانشجویان بالاتر از حد متوسط است و عموما نگرش مثبتی نسبت به یادگیری سیار در بین دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد بر این اساس می توان در جهت ارتقا آموزش دانشجویان از فناوری یادگیری سیار کمک گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوریان، آذین، اکبری فارمد، سمیه، و معتمد، نیما. (1399). بررسی میزان آمادگی یادگیری سیار در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1397-1398. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(38 )، 55-64. SID. https://sid.ir/paper/406545/fa

    Vancouver: کپی

    نوریان آذین، اکبری فارمد سمیه، معتمد نیما. بررسی میزان آمادگی یادگیری سیار در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1397-1398. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(38 ):55-64. Available from: https://sid.ir/paper/406545/fa

    IEEE: کپی

    آذین نوریان، سمیه اکبری فارمد، و نیما معتمد، “بررسی میزان آمادگی یادگیری سیار در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1397-1398،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 38 ، pp. 55–64، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button