مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نوآوری مصرف کننده و ویژگی های شخصی وی بر پذیرش محصول جدید

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 27

چکیده

 امروزه, مصرف کننده نوآور نقش برجسته ای در پذیرش اولیه محصول جدید و پذیرش نهایی محصول جدید توسط سایر مصرف کنندگان که از نوآوری پایین تری برخوردار هستند, ایفا می کند. بر همین اساس بسیاری از شرکت ها به دنبال شناسایی متغیرهای مفید برای بخش بندی مصرف کنندگان به نوآور و پذیرنده هستند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر نوآوری مصرف کننده و ویژگی های شخصی بر پذیرش محصول جدید است. در این تحقیق نقش تعدیل گری ویژگی های شخصی مصرف کننده بر رابطه بین نوآوری مصرف کنننده و پذیرش محصول جدید بررسی شده است. برای این منظور پژوهش حاضر با استراتژی روش شناسی پیمایشی, نمونه ای از مشتریان محصولات کاله (در شهرهای؛ آمل, بابل و بابلسر) را مورد هدف قرار داد. بر این اساس داده های پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه به روش در دسترس طی 1 ماه از 398 نفر از مصرف کنندگان محصولات کاله جمع آوری گردید. در پایان با توجه به ماهیت علی روش شناسی پژوهش, نتایج حاصل از تحلیل داده ها از طریق نرم افزار PLS Smart حاکی از آن بود که؛ نوآوری مصرف کننده بر پذیرش محصول جدید و ویژگی های شخصی بر نوآوری مصرف کننده تاثیرگذار است و ویژگی های شخصی بر پذیرش محصول اثر نمی گذارد. ضمن اینکه تعدیل گری ویژگی های شخصی بر رابطه نوآوری با پذیرش محصول جدید به جز «تحصیلات» مورد تایید قرار نگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محسن، قلی زاده، محمدحسن، و کاظمی، حمید. (1399). بررسی تاثیر نوآوری مصرف کننده و ویژگی های شخصی وی بر پذیرش محصول جدید. نوآوری و ارزش آفرینی، 9(17 )، 17-27. SID. https://sid.ir/paper/406562/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محسن، قلی زاده محمدحسن، کاظمی حمید. بررسی تاثیر نوآوری مصرف کننده و ویژگی های شخصی وی بر پذیرش محصول جدید. نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1399؛9(17 ):17-27. Available from: https://sid.ir/paper/406562/fa

    IEEE: کپی

    محسن اکبری، محمدحسن قلی زاده، و حمید کاظمی، “بررسی تاثیر نوآوری مصرف کننده و ویژگی های شخصی وی بر پذیرش محصول جدید،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 9، no. 17 ، pp. 17–27، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button