Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

401
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط زیست

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی دوستدار محیط زیست در صنعت نفت کشور و به دنبال آن نیل به توسعه پایدار با توجه به نظر خبرگان این بخش میباشد. روش تحقیق در دسته پژوهشهای کیفی قرار میگیرد و با استفاده از روش شناسی نظریه داده بنیاد میباشد. جمع آوری اطلاعات به روش مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از کدگذاریهای باز, محوری و انتخابی, انجام شده است. نمونه گیری به روش هدفمند قضاوتی و با استفاده از تکنیک گلوله برفی صورت گرفته است. با پانزده نفر از خبرگان صنعت نفت مصاحبه انجام شد که از مصاحبه دوازدهم به بعد کدهای تکراری بدست آمد و به مرحله اشباع رسیده شد. طبق نتایج به دست آمده, با توجه به اهمیت سلامت مردم و حفظ محیط زیست, بخش انرژی خصوصا صنعت نفت کشور باید هرچه سریع تر به سمت اجرای بازاریابی دوستدار محیط زیست حرکت نماید. عوامل تاثیرگذار بر بازاریابی دوستدار محیط زیست عبارت از: مداخله گرها شامل عوامل سیاسی, اقتصادی و اجتماعی, عوامل زمینهای شامل مسایل کنونی زیست محیطی صنعت نفت, ساختار و دانش فنی و موضوعات راهبردی شامل: ساختار, نگرش مدیریت, بهره وری انرژی و سیاست های کلان انرژی شامل اقتصاد, فناوری, منابع انسانی, سرمایه گذاری و فرهنگ, می باشند. در نهایت با اجرای بازاریابی دوستدار محیط زیست می توان به سمت توسعه پایدار حرکت نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرغامی، سیدصادق، تبریزیان، بیتا، و طاهری کیا، فریز. (1399). نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط زیست. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، 16(65 )، 137-153. SID. https://sid.ir/paper/406603/fa

    Vancouver: کپی

    ضرغامی سیدصادق، تبریزیان بیتا، طاهری کیا فریز. نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط زیست. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌[Internet]. 1399؛16(65 ):137-153. Available from: https://sid.ir/paper/406603/fa

    IEEE: کپی

    سیدصادق ضرغامی، بیتا تبریزیان، و فریز طاهری کیا، “نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط زیست،” مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، vol. 16، no. 65 ، pp. 137–153، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406603/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا