مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اساتید پیشرو و آموزش پاسخگو بر توسعه دانشگاه نسل سوم به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی مارندران

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 124

چکیده

 سابقه و هدف: تربیت دانش آموختگان توانمند, متعهد و پاسخگو به نیازهای بیماران و نظام سلامت را می توان به عنوان مهم ترین رسالت دانشگاه های علوم پزشکی کشور برشمرد. هدف کلی, بررسی تاثیر اساتید پیشرو و آموزش پاسخگو بر توسعه دانشگاه نسل سوم به منظور ارایه مدل در دانشگاه است. مواد و روش ها: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد 465 نفر تشکیل دادند که بر اساس فرمول کوکران, تعداد 242 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه اساتید پیشرو با 97 سوال, پرسش نامه آموزش پاسخگو با 35 سوال و پرسش نامه توسعه دانشگاه نسل سوم گیب (2012) با 108 سوال استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزارها به تایید متخصصان رسید و پایایی آن ها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش نامه اساتید پیشرو 94/0, آموزش پاسخگو 85/0 و توسعه دانشگاه نسل سوم 91/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که نقش اساتید پیشرو (0001/0=P) و آموزش پاسخگو (0001/0=P) بر توسعه دانشگاه نسل سوم در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مثبت و معنی دار می باشد و اساتید پیشرو با ضریب استاندارد (462/0) نقش بیش تری بر توسعه دانشگاه نسل سوم دارد. همچنین مدل ارایه شده نیز دارای برازش مناسب می باشد. استنتاج: پژوهش می تواند چشم انداز جدیدی در راستای تغییر سیاست های کلی مدیران دانشگاه در راستای بازبینی برنامه های توانمندسازی اساتید ایجاد کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باهو طرودی، تقی، یوسفی سعیدآبادی، رضا، و صفاریان همدانی، سعید. (1399). نقش اساتید پیشرو و آموزش پاسخگو بر توسعه دانشگاه نسل سوم به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی مارندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 30(188 )، 116-124. SID. https://sid.ir/paper/406732/fa

    Vancouver: کپی

    باهو طرودی تقی، یوسفی سعیدآبادی رضا، صفاریان همدانی سعید. نقش اساتید پیشرو و آموزش پاسخگو بر توسعه دانشگاه نسل سوم به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی مارندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1399؛30(188 ):116-124. Available from: https://sid.ir/paper/406732/fa

    IEEE: کپی

    تقی باهو طرودی، رضا یوسفی سعیدآبادی، و سعید صفاریان همدانی، “نقش اساتید پیشرو و آموزش پاسخگو بر توسعه دانشگاه نسل سوم به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی مارندران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 30، no. 188 ، pp. 116–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button