Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

229
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 633 | صفحه پایان 644

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی به منظور ارایه مدل در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کمی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال تحصیلی 400-1399 به تعداد 348 نفر بودند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 183 نفر برآورد که با روش نمونه گیری طبقه ای با رعایت مرتبه علمی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته اساتید پیشرو (80 گویه ای), پرسشنامه محقق ساخته بین المللی سازی (65 گویه ای) و پرسشنامه توسعه آموزش مجازی کریمیان و فرخی (29 گویه ای) استفاده شد. روایی صوری هر سه ابزار با نظر متخصصان تایید, شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) همه گویه ها بالاتر از 60/0 و میانگین واریانس استخراج شده (AVE) همه مولفه ها بالاتر از 70/0 بود و پایایی با روش های آلفای کرونباخ و ترکیبی برای هر سه ابزار و مولفه های آن بالاتر از 90/0 محاسبه شد. داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزارهای SPSS-23 و PLS-2 تحلیل شدند. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مدل تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی دارای برازش مناسب و مطلوبی بود. همچنین, اساتید پیشرو (36/0) و بین المللی سازی (56/0) بر توسعه آموزش مجازی اثر مستقیم و معنادار داشتند (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی زواردهی، سیدحسن، حسینی درونکلایی، سیده زهرا، و شجاعی، علی اصغر. (1400). تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی بابل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 633-644. SID. https://sid.ir/paper/414733/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی زواردهی سیدحسن، حسینی درونکلایی سیده زهرا، شجاعی علی اصغر. تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی بابل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):633-644. Available from: https://sid.ir/paper/414733/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن موسوی زواردهی، سیده زهرا حسینی درونکلایی، و علی اصغر شجاعی، “تاثیر اساتید پیشرو و بین المللی سازی بر توسعه آموزش مجازی به منظور ارائه مدل در دانشگاه علوم پزشکی بابل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 633–644، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414733/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا