مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

366
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 108

چکیده

 پیش زمینه و هدف: شبکه های اجتماعی مجازی به لحاظ عمومیت یافتن در میان کاربران در گستره وسیع جغرافیایی به وسیله ای بی بدیل در عرصه ارتباطات و تبادل علوم, دانش و فناوری در دنیای پیشرفته امروزی تبدیل شده و ازجمله عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان به شمار می رود. لذا مطالعه حاضر باهدف تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان انجام گرفت. مواد و روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی پیمایشی بود که در آن 356 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1396 با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته در دو قسمت مشخصات دموگرافیک و نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود. داده های جمع آوری شده پس از وارد کردن در نسخه 13 نرم افزار SPSS با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: دیدگاه اکثر دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش حاکی از نقش سازنده و مثبت شبکه های اجتماعی مجازی در دو حیطه «پژوهشگری» و «انجام تکالیف» بود, این در حالی است که دانشجویان نقش شبکه های اجتماعی مجازی در دو حیطه «ارتقاء نمرات» و «ایجاد تمرکز» را مخرب و منفی قلمداد نمودند. همچنین از دیدگاه دانشجویان, استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی تاثیر سازنده/مخرب در حیطه «انگیزش تحصیلی» نداشت. بحث و نتیجه گیری: اتخاذ تدابیر از پیش طراحی شده توسط متصدیان و برنامه ریزان آموزش پرستاری, برای بهره جویی از شبکه های اجتماعی مجازی جهت تقویت هر چه بیشتر پتانسیل های مثبت و هدایت کاربران جهت جلوگیری از وقوع آثار مخرب ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، مجید، برقی، عیسی، و سهیلی، امین. (1397). دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(2 ( پی در پی 103) )، 101-108. SID. https://sid.ir/paper/406847/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی مجید، برقی عیسی، سهیلی امین. دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(2 ( پی در پی 103) ):101-108. Available from: https://sid.ir/paper/406847/fa

    IEEE: کپی

    مجید قربانی، عیسی برقی، و امین سهیلی، “دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 2 ( پی در پی 103) ، pp. 101–108، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا