مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روایی و قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری برندسازی رویدادهای ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 246

چکیده

 استنتاج در مطالعات, حاصل اندازه گیری است واندازه گیری به وسیلة مقیاس وابزار امکان پذیر است؛ بنابراین, ابزاراندازه گیری مورد اعتماد ودارای اعتبار می تواند تضمین کنندة استنتاج های درست و قابل اطمینان باشد؛ براین اساس, این پژوهش به اعتبارسنجی پرسش نامه ی برندسازی رویدادهای ورزشی بین المللی پرداخته است. با استخراج داده ها و پالایش آن ها, پرسش نامه ای با 71 سؤال, 22 زیرحیطهو شش حیطه تنظیم شد. برای همة سوال ها, شاخص نسبت روایی محتوا ارزیابی شد. تحلیل عاملی اکتشافی برای روایی همگرا و افتراقی و همچنین, تحلیل تأییدی برای تعیین روایی سازه انجام شدند. یافته ها نشان داد که تمامی سؤال های پرسش نامه دارای بار عاملی مناسب بودند و حد نصاب حضور در پرسش نامه را کسب کردند؛ بدین ترتیب, همگرایی متغیرها در هر عامل و نیز افتراق عامل ها تأیید شدند. همچنین, مدل تأییدی اجراشده روایی سازه را تأیید کرد؛ بنابراین, با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت که پرسش نامة یادشده دارای اعتبار است و برای ارزیابی و پژوهش با هدف برندسازی رویدادهای ورزشی مناسب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فصیح مردانلو، نرگس. (1397). تعیین روایی و قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری برندسازی رویدادهای ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(51 )، 227-246. SID. https://sid.ir/paper/234507/fa

    Vancouver: کپی

    فصیح مردانلو نرگس. تعیین روایی و قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری برندسازی رویدادهای ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(51 ):227-246. Available from: https://sid.ir/paper/234507/fa

    IEEE: کپی

    نرگس فصیح مردانلو، “تعیین روایی و قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری برندسازی رویدادهای ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 51 ، pp. 227–246، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button