Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی روش های آموزشی سخنرانی، بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف واکاوی روش های آموزش از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهر قم با رویکرد ما بعد اثبات گرایی انجام شده است. این پژوهش به صورت پیمایشی با استفاده از روش تحلیل کیفی به بررسی سه روش آموزش سخنرانی, بحث گروهی و پرسش و پاسخ می پردازد. روش سخنرانی را نباید کنار گذاشت. این روش در آموزش سطوح مختلف تحصیلی و در دروس مختلف کاربرد گسترده دارد. بنابراین باید در جهت افزایش کارایی و تنوّع بخشی آن بیشتر تلاش نمود, از جمله راه های تنوّع بخشی به روش سخنرانی, به کارگیری یادداشت برداری و روش باینری است. روش بحث گروهی در رشد تفکر انتقادی دانش آموزان ابتدایی چندان موثر نبوده است, اما این روش در رشد اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد. روش پرسش و پاسخ در دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت جریان یک طرفه پرسش از سوی معلم و پاسخ از سوی دانش آموزان انجام می شود و از مزایای آن چون مکمّل روش های دیگر و تفهیم و تعمیق یادگیری غفلت می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راموز، محبوبه، و شریف زادگان، حسین. (1399). واکاوی روش های آموزشی سخنرانی, بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(3 )، 62-74. SID. https://sid.ir/paper/407317/fa

    Vancouver: کپی

    راموز محبوبه، شریف زادگان حسین. واکاوی روش های آموزشی سخنرانی, بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(3 ):62-74. Available from: https://sid.ir/paper/407317/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه راموز، و حسین شریف زادگان، “واکاوی روش های آموزشی سخنرانی, بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 3 ، pp. 62–74، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا