مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دوازده هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر درمان کودکان دختر مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 152 | صفحه پایان 158

چکیده

 سابقه و هدف: اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD), از اختلالات شایع روانپزشکی کودکان است و ممکن است به فرآیند تحول استعدادهای ذهنی و مهارت های اجتماعی عاطفی کودک آسیب وارد کند. هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر 12 هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر کودکان دختر مبتلا به ADHD مقطع ابتدایی شهرستان کاشان بود.مواد و روش ها: این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی 120 نفر از دانش آموزان دختر مبتلا به ADHD مقطع ابتدایی شهرستان کاشان در سال 90 - 1389 انجام شد. بدین منظور ابتدا پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) که با توجه به ملاک های تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV) تدوین شده است, توسط معلمان و والدین دانش آموزان تکمیل گردید, سپس تعداد 30 نفر دارای بالاترین اختلال بیش فعالی, به صورت هدفمند انتخاب شده و با روش بلوک های تصادفی در گروه کنترل و تجربی قرار گرفتند. گروه تجربی در یک برنامه تمرینی هوازی اینتروال دویدن, به مدت 12 هفته و هر هفته 3 جلسه با شدت 60 تا 85 درصد ضربان قلب بیشینه به تمرین پرداختند. برای ارزیابی اثربخشی تمرینات در دو گروه از آنالیز کوواریانس استفاده شد.نتایج: دوازده هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر درمان و کاهش نشانگان ADHD در گروه تجربی نسبت به گروه کنترل تاثیر معنی داری داشت (P<0.001).نتیجه گیری: فعالیت اینتروال هوازی می تواند به عنوان یک روش غیرتهاجمی و غیردارویی تاثیر مثبتی بر کاهش علائم کودکان دارای ADHD داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرام، محمدابراهیم، عصاریان، فاطمه، عطوف، فاطمه، تقدسی، محسن، عکاشه، نگار، و عکاشه، گودرز. (1393). بررسی تاثیر دوازده هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر درمان کودکان دختر مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه. فیض، 18(2)، 152-158. SID. https://sid.ir/paper/40783/fa

    Vancouver: کپی

    بهرام محمدابراهیم، عصاریان فاطمه، عطوف فاطمه، تقدسی محسن، عکاشه نگار، عکاشه گودرز. بررسی تاثیر دوازده هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر درمان کودکان دختر مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه. فیض[Internet]. 1393؛18(2):152-158. Available from: https://sid.ir/paper/40783/fa

    IEEE: کپی

    محمدابراهیم بهرام، فاطمه عصاریان، فاطمه عطوف، محسن تقدسی، نگار عکاشه، و گودرز عکاشه، “بررسی تاثیر دوازده هفته تمرین هوازی اینتروال دویدن بر درمان کودکان دختر مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه،” فیض، vol. 18، no. 2، pp. 152–158، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button