Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,461
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان خودکارآمدی، عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرات ورزی متفاوت

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 238

چکیده

 سابقه و هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان خودکارآمدی, عزت نفس, اضطراب اجتماعی, کم رویی و پرخاش گری دانش آموزان دبیرستانی با جرات ورزی بالا, متوسط و پایین بوده است.مواد و روش ها: نمونه های تحقیق (311 دانش آموز پایه دوم و سوم مقطع دبیرستان) از نواحی پنج گانه شمال, جنوب, مرکز, غرب و شرق تهران با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای برگزیده شدند. بر اساس میانگین و انحراف معیار جرات ورزی, آزمودنی های دارای جرات ورزی بالا, متوسط و پایین مشخص شدند و مقایسه متغیرهای تحقیق در سه گروه یادشده بر مبنای تحلیل واریانس چند متغیره انجام گردید.نتایج: تحلیل داده های مطالعه نشان داد که F مشاهده شده مربوط به ویلکز برابر 4.12 است که در سطح آلفای 0.001 معنی دار بود. نتایج تحلیل واریانس مربوط به هر متغیر به شکل جداگانه نشان داد که میزان خود کارآمدی (F: 13.77 و P<0.001) و عزت نفس (F: 4.80 و P<0.001) در دانش آموزان با سطوح جرات ورزی بالا, پایین و متوسط متفاوت است. هم چنین, نتایج مربوط به پرخاش گری (F: 12.01 و P<0.001), اضطراب اجتماعی (F: 5.24 و P<0.001) و کم رویی (F: 8.65 و P<0.001) نشان می دهد که متغیرهای یادشده در نوجوانان با سطوح جرات ورزی بالا, پایین و متوسط متفاوت است.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد که آزمودنی های دارای جرات ورزی بالا, خودکارآمدی و عزت نفس بیشتری را نسبت به گروه دارای جرات ورزی پایین گزارش می کنند و هم چنین اضطراب اجتماعی, کم رویی و پرخاش گری کمتری را نسبت به گروه داری جرات ورزی پایین نشان می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، فاطمه، شعیری، محمدرضا، حیدری نسب، لیلا، و جلالی، محمدرضا. (1393). مقایسه میزان خودکارآمدی, عزت نفس, اضطراب اجتماعی, کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرات ورزی متفاوت. فیض، 18(3)، 229-238. SID. https://sid.ir/paper/40820/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی فاطمه، شعیری محمدرضا، حیدری نسب لیلا، جلالی محمدرضا. مقایسه میزان خودکارآمدی, عزت نفس, اضطراب اجتماعی, کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرات ورزی متفاوت. فیض[Internet]. 1393؛18(3):229-238. Available from: https://sid.ir/paper/40820/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خزایی، محمدرضا شعیری، لیلا حیدری نسب، و محمدرضا جلالی، “مقایسه میزان خودکارآمدی, عزت نفس, اضطراب اجتماعی, کم رویی و پرخاش گری در دانش آموزان دبیرستانی با سطوح جرات ورزی متفاوت،” فیض، vol. 18، no. 3، pp. 229–238، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا