مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

غربالگری بازارهای صادراتی از طریق شناسایی و اولویت بندی شاخص های کلان موثر در صنعت فولاد

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 54

چکیده

 انتخاب کشور یا کشورهایی برای ورود به بازارهای خارجی, یک تصمیم استراتژیک محسوب می شود و نیازمند تامل و دقت قابل توجه است. کیفیت این تصمیم, شرایط وضرورتهایی را به بنگاه مربوطه تحمیل می کند, و امکان ایجاد مزیت و هزینه های مبادله و همچنین توانایی شرکت ها برای انتقال موثر دانش را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. حضور در بازار جهانی به همان اندازه که مزیت های مختلفی را متوجه سازمان می سازد, ریسک های فراوانی را نیز در بر دارد. عمده ریسک های مترتب برآن, به انتخاب بازارهای خارجی و نحوه حضور در آن بازارها بر می گردد. اما تصمیم گیری صحیح در هر زمینه مستلزم شناسایی متغیرهای موثر در آن تصمیم و داشتن اطلاعات مرتبط درآن زمینه است. این پژوهش به بررسی و شناسایی شاخص های کلان موثر بر انتخاب بازارهای صادراتی در صنعت فولاد می پردازد و پس از شناسایی و رتبه بندی شاخص های مذکور به غربالگری بازارها و حذف بازارهایی می پردازد که شرکت فولاد مبارکه مزیت حضور در آنها را نخواهد داشت. غربالگری کشورها در دو مرحله انجام شده است و نهایتا فهرستی از 45 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل که می تواند بازار مناسبی برای این شرکت باشد, تعیین گردیده است. یافته های این مطالعه نشان می دهد در بین شاخص های شناسایی شده, شاخص های محیطی و سیاسی-قانونی در بین سایر شاخص ها اهمیت بیشتری در تعیین بازارهای هدف داشته اند. شاخص های اقتصادی دارای درجه اهمیت متوسط و شاخص های فرهنگی-اجتماعی و تکنولوژیکی در اولویت بعدی قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، علیرضا، رنجبریان، بهرام، کاظمی، علی، و محمدشفیعی، مجید. (1398). غربالگری بازارهای صادراتی از طریق شناسایی و اولویت بندی شاخص های کلان موثر در صنعت فولاد. پژوهش های مدیریت در ایران، 23(4 )، 23-54. SID. https://sid.ir/paper/408458/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری علیرضا، رنجبریان بهرام، کاظمی علی، محمدشفیعی مجید. غربالگری بازارهای صادراتی از طریق شناسایی و اولویت بندی شاخص های کلان موثر در صنعت فولاد. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1398؛23(4 ):23-54. Available from: https://sid.ir/paper/408458/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا منصوری، بهرام رنجبریان، علی کاظمی، و مجید محمدشفیعی، “غربالگری بازارهای صادراتی از طریق شناسایی و اولویت بندی شاخص های کلان موثر در صنعت فولاد،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 23، no. 4 ، pp. 23–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408458/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button