Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی ساختار یافته عینی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه توجه به اهمیت و لزوم برگزاری آزمون معتبر برای ارزشیابی مهارت های عملی پرستاری و همچنین مزایای غیرقابل انکار فرآیند پرستاری و خلاء بررسی آن در ارزشیابی های بالینی, این مطالعه با هدف بررسی عملکرد دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی با ساختار عینی در سال 1398 انجام شد. روش ها این مطالعه بر روی کلیه دانشجویان پرستاری ترم 6 قبل از ورود به عرصه (35 نفر) دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به روش سرشماری انجام شد. طراحی ایستگاه های آسکی براساس فرآیندهای پرستاری صورت گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بازخورد دانشجویان به آزمون آسکی و چک لیست پژوهشگر ساخته بررسی عملکرد بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی, آزمون t و همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها 68/6 درصد دانشجویان نمره کل آزمون آسکی درسطح خوب دریافت کردند. کم ترین میانگین نمره (3/41± 7/93) مربوط به ایستگاه تشخیص های پرستاری و بیشترین میانگین (0/97± 19/21) مربوط به ایستگاه علایم حیاتی بود. حداقل نمره کلی آزمون 10/70 و حداکثر نمره کل 17/75 بود. اکثر دانشجویان (58/6 درصد) این آزمون را تجربه عملی مفید, 61/5 درصد آن را مقیاس خوبی برای سنجش مهارت های بالینی, 60 درصد تشخیص بهتر نقاط ضعف خود در بالین, 62/9 درصد آن را فرصتی برای یادگیری بیشتر و 3/54 درصد شرکت در این آزمون را باعث تقویت اعتماد به نفس دانستند, اما 77 درصد دانشجویان این آزمون را تجربه استرس آوری ذکر کردند. نتیجه گیری با توجه به بازخورد مثبت اکثر دانشجویان به این آزمون و اهمیت فرآیندهای پرستاری در افزایش کیفیت مراقبت های پرستاری استفاده از آن در ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهنوعلیان، عاطفه، زارع، زهرا، و تاتاری، فرین. (1399). ارزشیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی ساختار یافته عینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(4 )، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/409281/fa

    Vancouver: کپی

    دهنوعلیان عاطفه، زارع زهرا، تاتاری فرین. ارزشیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی ساختار یافته عینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(4 ):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/409281/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه دهنوعلیان، زهرا زارع، و فرین تاتاری، “ارزشیابی عملکرد دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی ساختار یافته عینی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 ، pp. 29–39، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا