مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی راه اندازی اولین آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی در ایران و میزان رضایت استادان، دستیاران و بیماران استاندارد شده از آن

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 11

کلیدواژه

آزمون ساختار یافته عینی - بالینی (OSCE)Q3

چکیده

 هدف: این بررسی با هدف بازبینی چگونگی راه اندازی نخستین تجربه آزمون ساختار یافته عینی - بالینی (OSCE) روانپزشکی و نیز بررسی میزان رضایتمندی از این شیوه در مقایسه با روش های رایج انجام آزمون های شفاهی روانپزشکی از سوی دستیاران, استادان و بیماران استاندارد شده انجام شده است.روش: 22 دستیار سال آخر روانپزشکی در نه ایستگاه با حضور هشت بیمار استاندارد شده و یک ایستگاه جمع بندی ارزیابی شدند. زمان هر ایستگاه 12 دقیقه بود. در هر کدام از این ایستگاه ها دو ارزیاب به طور مستقل به ارزیابی دستیار بر پایه جدول های نمره دهی تعیین شده پرداختند. پس از آزمون از استادان, دستیاران و بیماران استاندارد شده نظرسنجی شد. این نظرخواهی سه هفته بعد و بی درنگ پس از انجام آزمون دانش نامه تخصصی شفاهی از همین دستیاران انجام شد.یافته ها: دستیاران زمان ایستگاه ها, اطلاعات ارایه شده پیش از آزمون و توانایی آزمون در برآورد توانمندی های دستیار را خوب توصیف کردند. 75% دستیاران رضایت خود را از حضور در چنین آزمونی ابراز داشتند. بیشتر دستیاران آزمون رایج دانش نامه شفاهی را خالی از جنبه های عدالت مندانه, عینیت و حتی شباهت به فضای واقعی بالینی گزارش کردند. استادان ارزیابی کننده نیز هدف های ایستگاه ها, زمان و عملکرد بیماران استاندارد شده را خوب گزارش کردند. بیماران استاندارد شده نیز تمایل خود را برای حضور دوباره در چنین تجربه ای ابراز نمودند.نتیجه گیری: برگزاری رضایت بخش و دقیق آزمون OSCE رضایت شرکت کنندگان (دستیاران), ارزیاب ها (استادان) و بیماران استاندارد شده را به دنبال دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوالهری، جعفر، تقوا، ارسیا، رسولیان، مریم، محمدیان، مهرداد، پناغی، لیلی، و امینی، همایون. (1386). چگونگی راه اندازی اولین آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی در ایران و میزان رضایت استادان, دستیاران و بیماران استاندارد شده از آن. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 13(1 (پیاپی 48))، 5-11. SID. https://sid.ir/paper/16666/fa

    Vancouver: کپی

    بوالهری جعفر، تقوا ارسیا، رسولیان مریم، محمدیان مهرداد، پناغی لیلی، امینی همایون. چگونگی راه اندازی اولین آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی در ایران و میزان رضایت استادان, دستیاران و بیماران استاندارد شده از آن. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1386؛13(1 (پیاپی 48)):5-11. Available from: https://sid.ir/paper/16666/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بوالهری، ارسیا تقوا، مریم رسولیان، مهرداد محمدیان، لیلی پناغی، و همایون امینی، “چگونگی راه اندازی اولین آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی در ایران و میزان رضایت استادان, دستیاران و بیماران استاندارد شده از آن،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 13، no. 1 (پیاپی 48)، pp. 5–11، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا