مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

423
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی مداخلات روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو و تنظیم هیجانی شناختی، در درمان اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان سال چهارم و پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 240

چکیده

 هدف: هدف مطالعه, مقایسه اثربخشی مداخله هیجانی بر اساس تنظیم هیجانی شناختی و روان پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو, در درمان اختلال یادگیری ریاضی است. روش: طرح پژوهش B-A-A شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون و آزمون پیگیری با گروه کنترل است از میان همه دانش آموزان پایه چهارم وپنجم دبستان های تهران با حداقل هوشبهر (07/11± 03/87) که اختلال ریاضی داشتند؛ 46 نفربا نمونه گیری هدفمند برگزیده و درسه گروه به تصادف تقسیم شدند, گروه های آزمایش, مداخله دو پروتکل تنظیم هیجان گراس و روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو را در دوازده جلسه به تفکیک دریافت کردند. گروه کنترل مداخله ایی دریافت نکرد. با استفاده از آزمون تشخیصی ریاضی کی مت, در سه مرحله, میزان اثر بخشی مداخلات اندازه گیری شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس مختلط و آزمون تعقیبی بونفرونی استفاده شد. یافته ها: مداخله هیجانی بر کاهش اختلال یادگیری ریاضی تاثیر داشت. (411/0=2 , 01/0 > P, 999/14= 2, 42F). مداخله روان پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو بیش از مداخله تنظیم هیجانی شناختی موثر بود (01/0 > P, 208/10 =I-J). نتیجه گیری: مداخله هیجانی می تواند از درون فرد را برای مقابله با مشکلات آماده سازد و بهبود عملکرد ریاضی رابه همراه داشته باشد و یک الگوی درمانی پایدارتر در رفع اختلالات یادگیری گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفی، معصومه، و معنوی پور، داوود. (1397). مقایسه اثربخشی مداخلات روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو و تنظیم هیجانی شناختی, در درمان اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان سال چهارم و پنجم ابتدایی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 2(4 )، 231-240. SID. https://sid.ir/paper/411349/fa

    Vancouver: کپی

    سیفی معصومه، معنوی پور داوود. مقایسه اثربخشی مداخلات روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو و تنظیم هیجانی شناختی, در درمان اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان سال چهارم و پنجم ابتدایی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1397؛2(4 ):231-240. Available from: https://sid.ir/paper/411349/fa

    IEEE: کپی

    معصومه سیفی، و داوود معنوی پور، “مقایسه اثربخشی مداخلات روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده دوانلو و تنظیم هیجانی شناختی, در درمان اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان سال چهارم و پنجم ابتدایی،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 2، no. 4 ، pp. 231–240، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا