مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

200
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های منتخب جهان: یک مطالعه تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 364 | صفحه پایان 374

چکیده

 مقدمه: انجام مطالعات تطبیقی یکی از روش های پژوهش در بازنگری برنامه های آموزشی است. این مطالعه با هدف توصیف, تفسیر و مقایسه معیار های ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های منتخب دنیا انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی-تطبیقی ابتدا آیین نامه جدید ارتقا ی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران مورد مطالعه قرار گرفت. سپس جدیدترین معیار های ارتقای اساتید در سایر دانشگاه ها و پژوهش های انجام شده در رابطه با این موضوع, با جستجو در سایت های دانشگاه های مختلف و پایگاه های Med-Pub Google scholar-Scupos و مجله های proquest و Magiran جمع آوری, ترجمه و مورد مطالعه قرار گرفت. چهار دانشگاه برتر در رتبه بندی بین المللی شانگهای شامل: هاروارد, استنفورد, ویل کورنل و جان هاپکینز به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. الگوی مورد استفاده در این مطالعه الگوی بردی (Beredy) است که چهار مرحله توصیف, تفسیر, هم جواری و مقایسه را در مطالعات تطبیقی مشخص می کند. نتایج: معیار ها در دانشگاه های منتخب درحوزه های آموزشی, پژوهشی, مهارت و نوع آوری یا مراقبت بالینی و در بعضی موارد ساخت برنامه است, که داوطلب ارتقا یک حوزه را انتخاب می کند. همچنین یک معیار حمایتی متشکل از دستاورد در همه حوزه ها و فعالیت های خاص وجود دارد. در ایران معیار های آموزشی, پژوهشی-فناوری, علمی-اجرایی و فرهنگی – تربیتی و اجتماعی به عنوان معیار اصلی هستند. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده به سیاست گذاران علمی کشور امکان خواهد داد معیار های ارتقای اعضای هیات علمی را با دید وسیع تر طراحی, بازنگری واصلاح نمایند که زمینه ارتقای همه جانبه آموزش علمی و تحقیقاتی کشور باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، شیرین، کریمی مونقی، حسین، و موسوی بزاز، مجتبی. (1399). مقایسه معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های منتخب جهان: یک مطالعه تطبیقی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 364-374. SID. https://sid.ir/paper/412230/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی شیرین، کریمی مونقی حسین، موسوی بزاز مجتبی. مقایسه معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های منتخب جهان: یک مطالعه تطبیقی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):364-374. Available from: https://sid.ir/paper/412230/fa

    IEEE: کپی

    شیرین کریمی، حسین کریمی مونقی، و مجتبی موسوی بزاز، “مقایسه معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های منتخب جهان: یک مطالعه تطبیقی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 364–374، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button