مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی در آموزش و پرورش منطقه هفت شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف: کیفیت خدمات آموزشی آموزش و پرورش نقش مهمی در ارتقای جامعه دارد. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی آموزش وپرورش منطقه هفت شهر تهران انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کمی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش مدیران, معاونین دبیران و کارشناسان منطقه هفت آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 1398بودند که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 385 نفر برآورد که با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. داده ها با پرسشنامه محقق ساخته 29 گویه های گردآوری که روایی محتوایی آن با نظر متخصصان و روایی سازه آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی تایید و پایایی کلی آن با روش آلفای کرونباخ 0/76 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل عاملی کشاقی و مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزارهای 23-SPSS و 88-LISREL استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتانی نشان داد که مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی آموزش و پرورش دارای پنج عامل مدیریت سازمان ساختار سازمان, منابع انسانی, برنامه ریزی جامع و مدیریت کیفیت بود. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی آموزش و پرورش برازش مناسبی داشت و هر پنج عامل بر جن کی خدمات آموزشی اثر مستقیم و معنادار داشتند (P<0/001). نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر, برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی آموزش و پرورش می توان برنامه های جهت افز و ارتقای مدیریت سازمان, ساختار سازمان, منابع انسانی, برنامه ریزی جامع و مدیریت کیفیت طراحی و اجرا کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شریفی نژاد، ناصر، اسماعیل نیاشیروانی، کامبیز، و حقیقت دوستی سیار، وحید. (1399). طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی در آموزش و پرورش منطقه هفت شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(3 )، 151-158. SID. https://sid.ir/paper/412477/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی نژاد ناصر، اسماعیل نیاشیروانی کامبیز، حقیقت دوستی سیار وحید. طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی در آموزش و پرورش منطقه هفت شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(3 ):151-158. Available from: https://sid.ir/paper/412477/fa

    IEEE: کپی

    ناصر شریفی نژاد، کامبیز اسماعیل نیاشیروانی، و وحید حقیقت دوستی سیار، “طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات آموزشی در آموزش و پرورش منطقه هفت شهر تهران،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. 3 ، pp. 151–158، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button